Not logged in - Login
< back

Biežāk uzdotie jautājumi par ILR

Jautājumi par Izpildu lietām.

1) Nevaru vairs lietu sarakstā atrast Izpildu lietu (vai dokumentu). Kur tā ir palikusi?

Atbilde: ILR automātiski tiek arhivētas pabeigtās un apturētās izpildu lietas un arī šo lietu dokumenti un maksājumi, lai uzlabotu sistēmas ātrdarbību. Arhivētās lietas un to dokumenti, meklējot tos lietu vai dokumentu sarakstā, parādās tikai tad, ja ailē “Ieraksti” tiek izvēlēts “Visi” vai “Tikai arhivētie”. Pēc noklusējuma ailē “Ieraksti” rādās “Tikai aktīvie”. Ja apturētā lietā ir jāatjauno lietvedība, tad pašā lietā vispirms ir jāizņem ķeksītis no lodziņa “Arhivēts” un tad jānomaina lietai statuss uz "Atrodas piedziņas procesā", lai šī lieta atkal automātiski nearhivētos (arhivācijas process šobrīd sākas katru dienu pulksten 21:00 un turpinās līdz rītam). Ja nepieciešams atarhivēt kādu dokumentu tikko atarhivētajā lietā, tad lietā pie dokumentiem ir jāieliek ķeksītis lodziņā pie vajadzīgajiem dokumentiem un jāspiež poga "Atarhivēt dokumentus".

2) Vai ir iespējams anulēt Izpildu lietu?

Atbilde: Nē, tas nav iespējams. Atverot konkrēto izpildu lietas kartiņu, kura ir nekorekti aizpildīta, un nospiežot pogu "Labot" ir iespējams nomainīt visu iespējamo informāciju, arī izpildu lietas reģistrācijas datumu.

Jautājumi par Valsts kasi.

1) Vai var veikt pārskaitījumus no ILR sestdienās, svētdienās vai svētku dienās, ja ir pieslēgta Valsts kase?

Atbilde: Nē, nevar, jo Valsts kases informācijas sistēma neveic pārskaitījumus sestdienās, svētdienās vai svētku dienās, līdz ar to, ja šāds izejošais maksājums tiks veikts no ILR, maksājums tiks atgriezts ar kļūdu no Valsts kases.

2) Valsts kase atgriež maksājumu ar kļūdu, jo personas nosaukumā simboli, ko lai dara? Atbilde: Jāmaina manuāli personas kartiņā nosaukums, izņemot no nosaukuma simbolu, jo Valsts kase nepieņem maksājumus ar simboliem nosaukumā.

3) Pie izejošajiem maksājumiem ir redzami no Valsts kases atgriezti maksājumi ar kļūdu, lai gan Izpildu lietā jau tika veikti citi maksājumi, kas veiksmīgi izpildījās. Kā izdzēst šos kļūdainos maksājumus?

Atbilde: Kļūdaino maksājumu var anulēt zvērināts tiesu izpildītājs vai tā darbinieks, kam ir piešķirtas piekļuves tiesības rediģēt izejošos maksājumus, nospiežot pogu "Anulēt". Pēc tam šis maksājums ir atrodams zem statusa "Anulēts". Pēc maksājuma anulēšanas šo maksājumu var izdzēst, nospiežot pogu "Dzēst", taču tad šis maksājums tiks pilnībā izdzēsts no ILR un vairs nebūs atrodams.

4) Apskatot atskaiti “Maksājumu informācijas salīdzināšana” rādās nesakritības ILR un Valsts kasē ar ienākošajiem vai izejošajiem maksājumiem, tie rādās sarkanā krāsā. Vai arī - Izejošajam maksājumam nav nomainījies ILR statuss, lai gan Valsts kasē tas ir veiksmīgi izpildīts. Kā šo izlabot?

Atbilde: Ja ir kādas nesakritības ar ienākošajiem vai izejošajiem maksājumiem atskaitē “Maksājumu informācijas salīdzināšana”, vai arī kādam izejošajam maksājumam nav nomainījies ILR statuss, lai gan Valsts kasē tas ir veiksmīgi izpildīts, tad vienmēr ir nepieciešams vispirms manuāli aktualizēt datus sadaļā Ienākošo maksājumu reģistrs nospiežot pogu “Aktualizēt datus (manuāli)” atsevišķi par katru dienu, kurā ir problēmas. Tam vajadzētu sakārtot datus atskaitē, kā arī nomainīt statusus izejošajiem maksājumiem, kas ir jau izpildījušies. Ja problēma ar šo netiek novērsta, tad sazinieties ar ILR tehnisko atbalstu.

Papildus informācijai – poga “Maksājumu imports” Sadaļā Izejošo maksājumu reģistrs ir paredzēta tikai retiem gadījumiem, kad kaut kādu problēmu dēļ kādā konkrētā dienā ILR nerādās neviens izejošais maksājums, lai gan Valsts kasē ir izejošie maksājumi. Tad pēc šīs pogas nospiešanas tiek visi izvēlētās dienas izejošie maksājumi atkārtoti ievilkti no Valsts kases. Ja šī poga tiks kļūdaini nospiesta tad, kad ILR rādās izejošie maksājumi, tad šie maksājumi ILR parādīsies dubultā, jo šī poga neaktualizē informāciju (kā to dara iepriekš aprakstītā poga “Aktualizēt datus (manuāli)” sadaļā Ienākošo maksājumu reģistrs), bet gan importē izejošos maksājumus katru pogas nospiešanas reizi. Ja šī poga tika kļūdaini nospiesta un ir konstatēta izejošie maksājumi dubultā, tad katrs liekais izejošais maksājums ir jāanulē, līdz paliek izejošie maksājumi vienā eksemplārā. Ja ir šāda situācija radusies un ir nepieciešama papildus palīdzība, sazinieties ar ILR tehnisko atbalstu.

5) Kā pieslēgties Valsts kasei caur Izpildu lietu reģistru? Atbilde: Jums iecirkņa iestatījumos jāpievieno Valsts kases iesūtītais sertifikāts un parole. Sīkāku informāciju skatīt šeit: Datu sinhronizācija ar Valsts kasi.

Jautājumi par problēmpieteikumiem.

1) Kā reģistrēt problēmpieteikumu?

Atbildi skatīt šeit: https://ilr.ta.gov.lv/help/wiki/151/sada%C4%BCa-pieteikuma-re%C4%A3istrs

Lūdzam sekot līdzi saviem pieteikumiem un nekavējoties sniegt administratoriem atbildes uz precizējošajiem jautājumiem, lai ātrāk atrisinātu pieteiktās problēmas. Ja pieteikumā būs veiktas kādas izmaiņas vai no administratora pierakstīts kāds jautājums, tad ILR sākumlapā pieteikumu sadaļā šis pieteikums iekrāsosies treknrakstā (Boldā) un būs lietotājam viegli ieraugāms. Problēmpieteikumus ir iespējams pieteikt gan izmantojot pieteikumu sadaļu ILR, gan atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv (katrs saņemtais e-pasts izveido jaunu pieteikumu, kuru var redzēt savā pieteikumu sadaļā), taču komentāri par jau pieteikto problēmu ir jāraksta tikai jau pieteiktajā pieteikumā. Pēc pieteikuma slēgšanas par to tiek nosūtīts informatīvs paziņojums uz lietotāja e-pastu, uz kuru nevajag atbildēt. Ja problēma nav atrisināta, bet pieteikums ir slēgts, tad nav jāatbild uz informatīvo e-pasta paziņojumu, bet ir jāpiesaka jauns pieteikums. Slēgtos pieteikumus ir iespējams atrast savā pieteikumu sadaļā (navigācijas panelī jānospiež uz zobratiņa ikonas un tad uz Reģistrēto pieteikumu saraksts, tālāk jāieliek ķeksīti pie "Rādīt slēgtos").

2) Nevaru aktualizēt personai datus PMLP vai UR, jo ar tādu pašu personas kodu vai reģistrācijas numuru ILR jau ir reģistrēta cita persona. Ko darīt?

Atbilde: Ja ILR ar vienādu personu kodu vai reģistrācijas numuru ir reģistrētas vairākas personas, PMLP vai UR datus nav iespējams aktualizēt, lai nerastos datu attēlošanas kļūdas. Šādas vairākas personu kartiņas ILR ir radušās, ja iepriekšējā zvērinātu tiesu izpildītāju sistēmā personai kartiņā vārds un uzvārds vai nosaukums tika ierakstīts kļūdaini vai nepareizā secībā, tāpēc ir nepieciešama manuāla šādu dublikātu apvienošana. To veic ILR administratori uz zvērinātu tiesu izpildītāju vai viņu darbinieku pieteikumu pamata, manuāli pārbaudot vai visi dublikāti ir viena un tā pati persona. Piesakot pieteikumu, nepieciešams norādīt, ka ir jāapvieno personu dublikāti un jānorāda to kartiņu personas kods vai reģistrācijas numurs. Pieteikumi jāpiesaka atsevišķi par katru personas kodu vai reģistrācijas numuru, kam atrasti dublikāti. Visi personu dublikātu pieteikumi tiek izskatīti un personu dublikāti tiek apvienoti rindas kārtībā 5 darba dienu laikā.

3) Piedzinējs ir atsūtījis valsts nodevas maksājumu, bet maksājuma uzdevumā nav norādījis rēķina numuru. Ko darīt?

Atbilde: Ja maksājuma uzdevumā nav norādīts rēķina numurs vai arī tas ir norādīts kļūdains, tad šis maksājums automātiski nepiesaistās ģenerētajam rēķinam un rēķins nav redzams ILR. Šādos gadījumos tiesu izpildītājiem vai viņu darbiniekiem, izmantojot ILR problēmu pieteikumu moduli, ir jāpiesaka pieteikums, kurā jānorāda valsts nodevas rēķina numurs un jāpievieno maksājuma uzdevums, lūdzot tos apvienot. ILR administrators pārbaudīs rēķinu un maksājuma uzdevumu un nodos informāciju tālāk Tiesu administrācijas Finanšu nodaļai apstiprināšanai. Pieteikumi jāpiesaka atsevišķi par katru valsts nodevas maksājuma uzdevumu.

Iesakām izskaidrot šo situāciju piedzinējiem, norādot, lai viņi pirms valsts nodevas maksājuma veikšanas ģenerē valsts nodevas rēķinu un maksājuma uzdevuma mērķī norāda pareizi rēķina numuru – tad neradīsies šādas situācijas un nebūs jāpiesaka pieteikums par rēķina un maksājuma apvienošanu.

4) Reģistrējot jaunu izpildu lietu piedzinēja iesniegtais valsts nodevas rēķina numurs nav atrodams, lai gan maksājuma uzdevumā rēķina numurs ir norādīts. Kāpēc rēķins izpildu lietu reģistrējot nav redzams?

Atbilde: Var būt vairāki varianti, kāpēc rēķins ILR nav redzams.

  1. 1) Jāpārbauda, vai valsts nodevas maksājums ir pārskaitīts 3 EUR apmērā un uz pareizo Valsts kases valsts nodevu kontu, kas ir LV71TREL1060190911300. Ja nav, tad jālūdz piedzinējam iemaksāt valsts nodevu pareizajā apmērā un pareizajā kontā, norādot maksājuma mērķī rēķina numuru.
  2. 2) Jāpārbauda, vai maksājuma uzdevumā tiešām ir pareizi norādīts rēķina numurs – vai nav sajaukti cipari ar vietām, vai kāds cipars nav izlaists un vai cipariem priekšā bez atstarpes ir burtu kombinācija “LV”. Ja maksājuma mērķī rēķina numurs ir norādīts kļūdaini, tad ir nepieciešams pieteikt pieteikumu par valsts nodevas rēķina un maksājuma apvienošanu.
  3. 3) Ja maksājums ir veikts tajā pašā dienā, tad tas vēl nav apstrādāts Valsts kasē un tāpēc nav vēl automātiski apstiprinājies un nav vēl redzams. Maksājumus Valsts kasē apstrādā līdz vienai darbdienai.
  4. 4) Ja piedzinējs ir iesniedzis šādu pašu rēķinu un maksājuma uzdevumu jau citam tiesu izpildītājam, tad šis rēķins jau būs piesaistīts cita tiesu izpildītāja lietai un tāpēc vairs nav redzams un izmantojams. Tad ir jālūdz piedzinēju iemaksāt jaunu valsts nodevu pēc jauna rēķina, jo par katru izpildu lietu ir iemaksājama valsts nodeva 3 EUR apmērā.

Reizēm gadās arī cilvēcīga pārrakstīšanās kļūda, kā rezultātā var nejauši pievienot sava iecirkņa izpildu lietai citam iecirknim iesniegtu rēķinu. To iespējams noskaidrot pie ILR tehniskā atbalsta. Ja ir konstatēts, ka izpildu lietā ir pievienots kļūdains valsts nodevas rēķins, tad ir nepieciešams labot izpildu lietu un ar sarkano krustiņu noņemt nost no lietas nepareizo rēķinu un pievienot pareizo rēķinu.

Citi jautājumi.

1) Birojā sācis strādāt jauns darbinieks vai arī izbeigtas darba tiesiskās attiecības. Kā darbiniekam ILR piešķir vai slēdz piekļuves tiesības?

Atbilde: Ja darbinieks iepriekš nav bijis ILR reģistrēts lietotājs, tad zvērinātam tiesu izpildītājam ir jāpiesaka pieteikums, izmantojot ILR pieteikumu moduli vai atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv un lūdzot izveidot jaunu lietotāju darbiniekam, norādot darbinieka vārdu, uzvārdu, personas kodu un e-pastu, kā arī norādot, kādas papildus piekļuves tiesības darbiniekam ir nepieciešams piešķirt (tiesības reģistrēt aizliegumus CSDD, piekļuve Kontu reģistra datu apmaiņai, tiesības rediģēt izejošos maksājumus, kā arī lietotāja tiesības e-izsolēs – tikai lasīšanas tiesības vai lasīšanas un labošanas tiesības). ILR administrators uz šī pieteikuma pamata izveidos jaunu lietotāju un nosūtīs uz norādīto darbinieka e-pastu linku pirmreizējai piekļuvei ILR. Vienlaicīgi ar lietotāja izveidošanu zvērinātam tiesu izpildītājam ir jānosūta Tiesu administrācijai darbinieka aizpildīts Saistību raksts.

Ja darbinieks iepriekš jau ir bijis ILR reģistrēts lietotājs, tad zvērinātam tiesu izpildītājam ir jāpiesaka pieteikums, izmantojot ILR pieteikumu moduli vai atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv un lūdzot pievienot lietotāju viņa iecirknim, norādot, kādas piekļuves tiesības darbiniekam ir nepieciešams piešķirt. Pēc lietotāja pievienošanas prasītajam iecirknim, lietotājs varēs piekļūt ILR ar iepriekšējo paroli – ja parole ir aizmirsta, tā ir jāatjauno, ILR sākumā nospiežot uz “Aizmirsi paroli?”. Ja darbinieks jau iepriekš ir aizpildījis Saistību rakstu pie cita zvērināta tiesu izpildītāja, tad Saistību rakstu otrreiz nav jāsūta Tiesu administrācijai.

Kad darbinieks pārtrauc darba tiesiskās attiecības, tad zvērinātam tiesu izpildītājam ir jāpiesaka pieteikums, izmantojot ILR pieteikumu moduli vai atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv un lūdzot slēgt piekļuvi ILR lietotājam, norādot datumu pēdējai darba dienai.

2) Ievadīju 3 reizes nepareizi paroli ILR, profils nobloķējās. Ko darīt?

Atbilde: ILR tiek bloķēta lietotāja piekļuve, ja 3 reizes tiek nepareizi ievadīta parole (tiek skaitītas kopā visas nepareizās ievades reizes pēc kārtas un no dažādiem datoriem). Šo piekļuvi atjaunot var tikai ILR administrators tehniskā atbalsta darba laikā. Tāpēc pēc 2 nepareizu paroļu ievadīšanas ir jāspiež links “Aizmirsi paroli?” – tad atnāks paroles atjaunošanas links uz ILR profila informācijā norādīto e-pastu.

Ja Tāpēc ir svarīgi vienmēr norādīt ILR vai EIV profila informācijā būsaktuālāko norādītse-pastu, kuram lietotājam e-pasts, kas vairs neeksistē, tad šis lietotājs nesaņems informatīvus paziņojumus uz savu e-pastu par aizvērtiem problēmpieteikumiem ILR, kā arī, ja lietotājam būs nepieciešams atjaunot ILR vai EIV paroli, jo tā būs aizmirsta, tad to nevarēs izdarīt, jo paroles atjaunošanas links tiek nosūtīts uz šo attiecīgajā profila informācijā norādīto e-pastu. Tāpēc jāpārliecinās, vai katra lietotāja profila informācijā (gan ILR, gan EIV) ir pievienota tāda e-pasta adrese, kurai lietotājam šobrīd ir piekļuve - ja tur norādītā e-pasta adrese nav aktuāla, tad nepieciešams izlabot šo e-pasta adresi. To var izdarīt ILR uzspiežot augšējā sadaļā uz sava vārda, uzvārda un tālāk nospiežot "Labot" Manas detaļas sadaļā "Pamatinformācija" un EIV jāieiet kā fiziskai personai un jāuzspiež augšā uz Mans profils un jāizvēlas "Mans lietotāja profils".piekļuve.

3) Ko darīt ja nestrādā virtuālais e-paraksts?

  1. Tā kā uz lietotāju datoriem var būt dažādas Adobe Reader versijas, kas katra var būt dažādi konfigurēta, tad, lai centralizēti spētu pārvaldīt dokumentu validāciju, LVRTC kā oficiālo un primāro elektroniski parakstītu dokumentu pārbaudes avotu rekomendē portālu www.eparaksts.lv.
  2. Jāveic pārbaude vai Adobe Acrobat Reader ir sagatavots darbam ar parakstītiem PDF dokumentiem. (Vairāk info https://www.eparaksts.lv/lv/palidziba/lietotaja-rokasgramata/lietotaja-rokasgramata/).
  3. Ja pēc 1. un 2. punktā minēto darbību veikšanas dokumenta pārbaudes rezultāti portālā uzrāda, ka paraksts nav derīgs, lūdzu, paziņojiet par to LVRTC. Jautājumus par droša elektroniskā paraksta iegūšanu un/vai lietošanu, datora konfigurēšanu, parakstītu dokumentu atvēršanu vai pārbaudi vai citus jautājumus saistībā ar eParakstueParakstu, lūgums rakstīt uz LVRTC palīdzības dienestu eparaksts@eparaksts.lv.

4) Lai uzlabotu kopējo sistēmas ātrdarbību, aicinām visus lietotājus "iztīrīt" savu ziņapmaiņas bloku, arhivējot vecos un nevajadzīgos paziņojumus! Konstatēts, ka vairākos iecirkņos ir virs desmit tūkstošiem neizlasītu un nearhivētu monitoringa ziņojumu, līdz ar to katru reizi, kad šī iecirkņa lietotājs atver sistēmas sākumlapu, sistēma visus šos ziņojumus ir spiesta atlasīt, tādā veidā tērējot resursus, kas atbild par sistēmas ātrdarbību. Rezultātā visi pārējie ILR lietotāji izjūt to, kā sistēma uz brīdi "apstājas".

Lai arhivētu vairākus ziņojumus uzreiz, tādējādi ietaupot laiku, ziņapmaiņas blokā spiediet pogu "Uz sarakstu", atlasiet nepieciešamo informāciju ailē “Temats” (piemēram, parādnieka vārds, personas kods vai kāds konkrēts datu reģistrs), izvēlaties nepieciešamo ieliekot ķeksīti lodziņā blakus kolonnai "Temats" vai atzīmējiet visus lapā atvērtos ierakstus un spiediet pogu "Atzīmēt kā arhivētus".