Biežāk uzdotie jautājumi par ILR
Šeit tiks pievienota/apkopota informācijaInformācija par sistēmas lietotāju biežāk uzdotajiem jautājumiem.
Jautājumi par Izpildu lietām.
1) Nevaru vairs lietu sarakstā atrast Izpildu lietu. Kur tā ir palikusi? Atbilde. ILR automātiski tiek arhivētas pabeigtās un apturētās izpildu lietas un arī šo lietu dokumenti un maksājumi, lai uzlabotu sistēmas ātrdarbību. Arhivētās lietas un to dokumenti, meklējot lietu vai dokumentu sarakstā, parādās tikai tad, ja ailē “Ieraksti” tiek izvēlēts “Visi” vai “Tikai arhivētie”. Pēc noklusējuma ailē “Ieraksti” rādās “Tikai aktīvie”. Ja apturētā lietā ir jāatjauno lietvedība, tad pašā lietā vispirms ir jāizņem ķeksītis no lodziņa “Arhivēts” un tad jānomaina lietai statuss uz "Atrodas piedziņas procesā", lai šī lieta atkal automātiski nearhivētos. Ja nepieciešams atarhivēt kādu dokumentu tikko atarhivētajā lietā, tad lietā pie dokumentiem ir jāieliek ķeksītis lodziņā pie vajadzīgajiem dokumentiem un jāspiež poga "Atarhivēt dokumentus".
2) Vai ir iespējams anulēt Izpildu lietu? Atbilde. Nē, tas nav iespējams, atverot konkrēto izpildu lietas kartiņu, kura ir nekorekti aizpildīta un nospiežot pogu "Rediģēt" ir iespējams nomainīt visu iespējamo informāciju, arī izpildu lietas reģistrācijas datumu.
Jautājumi par Valsts kasi.
1) Vai var veikt pārskaitījumus no ILR sestdienās, svētdienās vai svētku dienās, ja ir pieslēgta Valsts kase?
Atbilde:Atbilde. Nē, nevar, jo Valsts kases informācijas sistēma neveic pārskaitījumus sestdienās, svētdienās vai svētku dienās, līdz ar to, ja šāds izejošais maksājums tiks veikts no ILR, maksājums tiks atgriezts ar kļūdu no Valsts kases.
2) Vai ir iespējams anulēt Izpildu lietu?
Atbilde: Nē, tas nav iespējams, atverot konkrēto izpildu lietas kartiņu, kura ir nekorekti aizpildīta un nospiežot pogu "Rediģēt" ir iespējams nomainīt visu iespējamo informāciju, arī izpildu lietas reģistrācijas datumu.
3) Valsts kase atgriež ienākošo maksājumu ar kļūdu, jo personas nosaukumā simboli, ko lai dara? Atbilde:Atbilde. Jāmaina manuāli personas kartiņā nosaukums, izņemot no nosaukuma simbolu, jo Valsts kase nepieņem maksājumus ar simboliem nosaukumā.
3) Pie izejošajiem maksājumiem ir redzami no Valsts kases atgrezti maksājumi ar kļūdu, lai gan Izpildu lietā jau tika veikti citi maksājumi, kas veiksmīgi izpildījās. Kā izdzēst šos kļūdainos maksājumus? Atbilde. Kļūdaino maksājumu var anulēt zvērināts tiesu izpildītājs vai tā darbinieks, kam ir piešķirtas piekļuves tiesības rediģēt izejošos maksājumus, nospiežot pogu "Anulēt". Pēc tam šis maksājums ir atrodams zem statusa "Anulēts". Pēc maksājuma anulēšanas šo maksājumu var izdzēst, nospiežot pogu "Dzēst", taču tad šis maksājums tiks pilnībā izdzēsts no ILR un vairs nebūs atrodams.
4) Kā pieslēgties Valsts kasei caur Izpildu lietu reģistru? Atbilde:Atbilde. Jums iecirkņa iestatījumos jāpievieno Valsts kases iesūtītais sertifikāts un parole. Sīkāku informāciju skatīt šeit: Datu sinhronizācija ar Valsts kasi.
5)Jautājumi Kāpēcpar ģenerējot lietu vāku ir pogu „Reģistrēt dokumentu”?problēmpieteikumiem. Atbilde: Šī poga ir domāta nosūtāmajiem dokumentiem, bet lietu vāka gadījumā pogu nav nepieciešams lietot, līdz ar to jāizmanto poga "Rediģēt", "Saglabāt sagatavi" vai izdrukāt ģenerēto veidni.
6) Kā novērst "tukšo veidņu attēlošanu"? Atbilde: Jums nepieciešams mainīt pārlūka iestatījumus, skatīt aprakstu rokasgrāmatā:
Apraksts par Chrome:Specifiskie iestatījumi: Google ChromeApraksts par Firefox:Specifiskie iestatījumi: Mozilla FirefoxILR sistēmas lietotājiem, kam pēc jaunās sistēmas versijas atjaunošanas atver kļūdainu izpildu lietas kartiņu, ir jāveic (vienreizēja) pārlūkprogrammas kešatmiņas attīrīšana - process ir sekojošs:
7) Kā notīrīt pārlūka kēšatmiņu? Atbilde: Jums jāveic šādas darbības:
Google Chrome (LV):
Noklikšķinam uz izvēlnes ikonasImage altpārlūkprogrammas rīkjoslā;IzvēlamiesIestatījumi;Noklikšķinam uz saitesRādīt papildu iestatījumus...;Sadaļā Privātums noklikšķinam uz pogas Notīrīt pārlūkošanas datus;Atzīmējam vienumu:Iztīrīt kešatmiņu, visus pārējos atķeksējam;Noklikšķiniet uz pogasNotīrīt pārlūkošanas datus; (sīkdatņu dzēšanai ielikt atzīmi uz:Dzēst sīkdatņu un citu pušu spraudņu datus)Pēc tam veicam pārlūkprogrammas pārstartēšanu (aizvēršanu-> atvēršanu) vai nospiežam pogu F5.
Google Chrome (ENG):
Noklikšķinam uz izvēlnes ikonasImage altpārlūkprogrammas rīkjoslā;IzvēlamiesSettings;Noklikšķinam uz saitesShow advanced settings...;SadaļāPrivacynoklikšķinam uz pogas Clear browsing data...;Atzīmējam vienumu:Iztīrīt kešatmiņu, visus pārējos atķeksējam;Noklikšķiniet uzEmpty the cache; (sīkdatņu dzēšanai ielikt atzīmi uz:Delete cookies and other site and plug-in data)Pēc tam veicam pārlūkprogrammas pārstartēšanu (aizvēršanu-> atvēršanu) vai nospiežam pogu F5.
Mozilla Firefox (LV):
Pārlūkprogrammas kreisajā augšējā stūrī atveram izvēlniFirefoxun izvēlamies iespējuVēsture;Tālāk izvēlamies iespējuDzēst neseno vēsturi…;Izvēlamies nepieciešamo laika periodu (ieteicams:visu pārlūkošanas vēsturi);Ieliekam ķeksi pieKešatmiņa, visus pārējos atķeksējam; (sīkdatņu dzēšanai ielikt ķeksi arī pieSīkdatnes)Spiežam poguDzēst privātos datus;Pēc tam veicam pārlūkprogrammas pārstartēšanu (aizvēršanu-> atvēršanu) vai nospiežam pogu F5.
Mozilla Firefox (ENG):
Pārlūkprogrammas kreisajā augšējā stūrī atveram izvēlniFirefoxun izvēlamies iespējuHistory;Tālāk izvēlamies iespējuClear Recent History…;Izvēlamies nepieciešamo laika periodu (ieteicams:Everything);Ieliekam ķeksi pieCache, visus pārējos atķeksējam; (sīkdatņu dzēšanai ielikt ķeksi arī pieCookies)Spiežam poguClear now;Pēc tam veicam pārlūkprogrammas pārstartēšanu (aizvēršanu-> atvēršanu) vai nospiežam pogu F5.
8)1) Kā reģistrēt problēmziņojumu?problēmpieteikumu? Atbildi skatīt šeit: https://ilr.ta.gov.lv/help/wiki/151/sada%C4%BCa-pieteikuma-re%C4%A3istrs
Lūdzam sekot līdzi saviem pieteikumiem un nekavējoties sniegt administratoriem atbildes uz precizējošajiem jautājumiem, lai ātrāk atrisinātu pieteiktās problēmas. Ja pieteikumā būs veiktas kādas izmaiņas, no administratora pierakstīts kāds jautajums, tad ILR sākumlapā pieteikumu sadaļā šis pieteikums iekrāsosies treknrakstā (Boldā). Pēc pieteikuma slēgšanas par to tiek nosūtīts informatīvs paziņojums uz lietotāja e-pastu, uz kuru nevajag atbildēt. Ja problēma nav atrisināta, bet pieteikums ir slēgts, tad nav jāatbild uz informatīvo e-pasta paziņojumu, bet ir jāpiesaka jauns pieteikums. Slēgtos pieteikumus ir iespējams atrast pieteikumu sadaļā (navigācijas panelī jānospiež uz zobratiņa ikonas un tad uz Reģistrēto pieteikumu saraksts, tālāk jāieliek ķeksītit pie "Rādīt slēgtos").
9)Citi jautājumi.
1) Ko darīt ja nestrādā virtuālais e-paraksts? Atbildi skatīt šeit:
- Tā kā uz lietotāju datoriem var būt dažādas Adobe Reader versijas, kas katra var būt dažādi konfigurēta, tad, lai centralizēti spētu pārvaldīt dokumentu validāciju, LVRTC kā oficiālo un primāro elektroniski parakstītu dokumentu pārbaudes avotu rekomendē portālu www.eparaksts.lv.
- Jāveic pārbaude vai Adobe Acrobat Reader ir sagatavots darbam ar parakstītiem PDF dokumentiem. (Vairāk
info:info https://www.eparaksts.lv/lv/palidziba/lietotaja-rokasgramata/lietotaja-rokasgramata/). - Ja pēc 1. un 2. punktā minēto darbību veikšanas dokumenta pārbaudes rezultāti portālā uzrāda, ka paraksts nav derīgs, lūdzu, paziņojiet par to LVRTC.
- Jautājumus par droša elektroniskā paraksta iegūšanu un/vai lietošanu, datora konfigurēšanu, parakstītu dokumentu atvēršanu vai pārbaudi vai citi jautājumi saistībā ar eParakstu, lūgums rakstīt uz LVRTC palīdzības dienestu eparaksts@eparaksts.lv.
10) Kādas ir ILR sistēmas minimālās un rekomendējamās sistēmas prasības? Atbildi skatīt šeit: