Biežāk uzdotie jautājumi par ILR
Jautājumi par Izpildu lietām.
1) Nevaru vairs lietu sarakstā atrast Izpildu2) Vai ir iespējams anulēt Izpildu lietu? Atbilde: Nē, tas nav iespējams. Atverot konkrēto izpildu lietas kartiņu, kura ir nekorekti aizpildīta, un nospiežot pogu "Labot" ir iespējams nomainīt visu iespējamo informāciju, arī izpildu lietas reģistrācijas datumu.
Jautājumi par Valsts kasi.
1) Vai var veikt pārskaitījumus no ILR sestdienās, svētdienās vai svētku dienās, ja ir pieslēgta Valsts kase? Atbilde: Nē, nevar, jo Valsts kases informācijas sistēma neveic pārskaitījumus sestdienās, svētdienās vai svētku dienās, līdz ar to, ja šāds izejošais maksājums tiks veikts no ILR, maksājums tiks atgriezts ar kļūdu no Valsts kases.
2) Valsts kase atgriež maksājumu ar kļūdu, jo personas nosaukumā simboli, ko lai dara? Atbilde: Jāmaina manuāli personas kartiņā nosaukums, izņemot no nosaukuma simbolu, jo Valsts kase nepieņem maksājumus ar simboliem nosaukumā.
3) Pie izejošajiem maksājumiem ir redzami no Valsts kases atgriezti maksājumi ar kļūdu, lai gan Izpildu lietā jau tika veikti citi maksājumi, kas veiksmīgi izpildījās. Kā izdzēst šos kļūdainos maksājumus? Atbilde: Kļūdaino maksājumu var anulēt zvērināts tiesu izpildītājs vai tā darbinieks, kam ir piešķirtas piekļuves tiesības rediģēt izejošos maksājumus, nospiežot pogu "Anulēt". Pēc tam šis maksājums ir atrodams zem statusa "Anulēts". Pēc maksājuma anulēšanas šo maksājumu var izdzēst, nospiežot pogu "Dzēst", taču tad šis maksājums tiks pilnībā izdzēsts no ILR un vairs nebūs atrodams.
4) Kā pieslēgties Valsts kasei caur Izpildu lietu reģistru? Atbilde: Jums iecirkņa iestatījumos jāpievieno Valsts kases iesūtītais sertifikāts un parole. Sīkāku informāciju skatīt šeit: Datu sinhronizācija ar Valsts kasi.
Jautājumi par problēmpieteikumiem.
1) Kā reģistrēt problēmpieteikumu? Atbildi skatīt šeit: https://ilr.ta.gov.lv/help/wiki/151/sada%C4%BCa-pieteikuma-re%C4%A3istrs
Lūdzam sekot līdzi saviem pieteikumiem un nekavējoties sniegt administratoriem atbildes uz precizējošajiem jautājumiem, lai ātrāk atrisinātu pieteiktās problēmas. Ja pieteikumā būs veiktas kādas izmaiņas vai no administratora pierakstīts kāds jautājums, tad ILR sākumlapā pieteikumu sadaļā šis pieteikums iekrāsosies treknrakstā (Boldā) un būs lietotājam viegli ieraugāms. Problēmpieteikumus ir iespējams pieteikt gan izmantojot pieteikumu sadaļu ILR, gan atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv (katrs saņemtais e-pasts izveido jaunu pieteikumu, kuru var redzēt savā pieteikumu sadaļā), taču komentāri par jau pieteikto problēmu ir jāraksta tikai jau pieteiktajā pieteikumā. Pēc pieteikuma slēgšanas par to tiek nosūtīts informatīvs paziņojums uz lietotāja e-pastu, uz kuru nevajag atbildēt. Ja problēma nav atrisināta, bet pieteikums ir slēgts, tad nav jāatbild uz informatīvo e-pasta paziņojumu, bet ir jāpiesaka jauns pieteikums. Slēgtos pieteikumus ir iespējams atrast savā pieteikumu sadaļā (navigācijas panelī jānospiež uz zobratiņa ikonas un tad uz Reģistrēto pieteikumu saraksts, tālāk jāieliek ķeksīti pie "Rādīt slēgtos").
Citi jautājumi.
1) Lai uzlabotu kopējo sistēmas ātrdarbību, aicinām visus lietotājus "iztīrīt" savu ziņapmaiņas bloku, arhivējot vecos un nevajadzīgos paziņojumus! Konstatēts, ka vairākos iecirkņos ir virs desmit tūkstošiem neizlasītu un nearhivētu monitoringa ziņojumu, līdz ar to katru reizi, kad šī iecirkņa lietotājs atver sistēmas sākumlapu, sistēma visus šos ziņojumus ir spiesta atlasīt, tādā veidā tērējot resursus, kas atbild par sistēmas ātrdarbību. Rezultātā visi pārējie ILR lietotāji izjūt to, kā sistēma uz brīdi "apstājas". Lai arhivētu vairākus ziņojumus uzreiz, tādējādi ietaupot laiku, ziņapmaiņas blokā spiediet pogu "Uz sarakstu", atlasiet nepieciešamo informāciju ailē “Temats” (piemēram, parādnieka vārds, personas kods vai kāds konkrēts datu reģistrs), izvēlaties nepieciešamo ieliekot ķeksīti lodziņā blakus kolonnai "Temats" vai atzīmējiet visus lapā atvērtos ierakstus un spiediet pogu "Atzīmēt kā arhivētus".
2) Ko darīt ja nestrādā virtuālais e-paraksts?
- Tā kā uz lietotāju datoriem var būt dažādas Adobe Reader versijas, kas katra var būt dažādi konfigurēta, tad, lai centralizēti spētu pārvaldīt dokumentu validāciju, LVRTC kā oficiālo un primāro elektroniski parakstītu dokumentu pārbaudes avotu rekomendē portālu www.eparaksts.lv.
- Jāveic pārbaude vai Adobe Acrobat Reader ir sagatavots darbam ar parakstītiem PDF dokumentiem. (Vairāk info https://www.eparaksts.lv/lv/palidziba/lietotaja-rokasgramata/lietotaja-rokasgramata/).
- Ja pēc 1. un 2. punktā minēto darbību veikšanas dokumenta pārbaudes rezultāti portālā uzrāda, ka paraksts nav derīgs, lūdzu, paziņojiet par to LVRTC.
- Jautājumus par droša elektroniskā paraksta iegūšanu un/vai lietošanu, datora konfigurēšanu, parakstītu dokumentu atvēršanu vai pārbaudi vai citi jautājumi saistībā ar eParakstu, lūgums rakstīt uz LVRTC palīdzības dienestu eparaksts@eparaksts.lv.