Biežāk uzdotie jautājumi par ILR
Jautājumi par problēmpieteikumiem.
Instrukcijas par DIT, valsts nodevu pieteikumiem, amata atlīdzību koeficientiem un E-adresēm pieejamas šeit: INSTRUKCIJAS.
1) Kā reģistrēt problēmpieteikumu?
Instrukciju skatīt šeit: Pieteikuma izveidošana un reģistrēšana
Lūdzam sekot līdzi saviem pieteikumiem un nekavējoties sniegt administratoriem atbildes uz precizējošajiem jautājumiem, lai ātrāk atrisinātu pieteiktās problēmas. Ja pieteikumā būs veiktas kādas izmaiņas vai no administratora pierakstīts kāds jautājums, tad ILR sākumlapā pieteikumu sadaļā šis pieteikums iekrāsosies treknrakstā (Boldā) un būs lietotājam viegli ieraugāms. Problēmpieteikumus ir iespējams pieteikt gan izmantojot pieteikumu sadaļu ILR, gan atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv (katrs saņemtais e-pasts izveido jaunu pieteikumu, kuru var redzēt savā pieteikumu sadaļā), taču komentāri par jau pieteikto problēmu ir jāraksta tikai jau pieteiktajā pieteikumā. Ja problēma nav atrisināta, bet pieteikums ir slēgts, tad ir jāpiesaka jauns pieteikums, jo komentārus slēgtajos pieteikumos administratori neredz. Savus slēgtos pieteikumus ir iespējams atrast savā pieteikumu sadaļā (jāieliek ķeksītis pie "Rādīt slēgtos").
2) Nevaru aktualizēt personai datus PMLP vai UR, jo ar tādu pašu personas kodu vai reģistrācijas numuru ILR jau ir reģistrēta cita persona. Ko darīt?
Atbilde: Ja ILR ar vienādu personu kodu vai reģistrācijas numuru ir reģistrētas vairākas personas, PMLP vai UR datus nav iespējams aktualizēt, lai nerastos datu attēlošanas kļūdas. Šādas vairākas personu kartiņas ILR ir radušās, ja iepriekšējā zvērinātu tiesu izpildītāju sistēmā personai kartiņā vārds un uzvārds vai nosaukums tika ierakstīts kļūdaini vai nepareizā secībā, tāpēc ir nepieciešama manuāla šādu dublikātu apvienošana. To veic ILR administratori uz zvērinātu tiesu izpildītāju vai viņu darbinieku pieteikumu pamata, manuāli pārbaudot vai visi dublikāti ir viena un tā pati persona. Piesakot pieteikumu, nepieciešams pieteikumā tekstā norādīt, ka ir jāapvieno personu dublikāti un jānorāda to kartiņu personas kods vai reģistrācijas numurs, norādot, kura ir oriģinālā persona (pielikumā ekrānuzņēmumus ar dublikātiem pievienot nav nepieciešams, visi papildus pielikumi tikai lieki aizņem vietu sistēmā). Pieteikumi jāpiesaka atsevišķi par katru personas kodu vai reģistrācijas numuru, kam atrasti dublikāti. Visi personu dublikātu pieteikumi tiek izskatīti un personu dublikāti tiek apvienoti rindas kārtībā 5 dienu laikā. Pēc personu kartiņu apvienošanas nepieciešams aktualizēt datus PMLP.
Jautājumi par Valsts nodevu rēķiniem (+INSTRUKCIJA).
1) Piedzinējs ir atsūtījis valsts nodevas maksājumu, bet maksājuma uzdevumā nav norādījis rēķina numuru. Ko darīt? Atbilde: Ja maksājuma uzdevumā nav norādīts rēķina numurs vai arī tas ir norādīts kļūdains, tad šis maksājums automātiski nepiesaistās ģenerētajam rēķinam un rēķins nav redzams ILR. Šādos gadījumos tiesu izpildītājiem vai viņu darbiniekiem, izmantojot ILR problēmu pieteikumu moduli, ir jāpiesaka pieteikums. Iesakām izskaidrot šo situāciju piedzinējiem, norādot, lai viņi pirms valsts nodevas maksājuma veikšanas ģenerē valsts nodevas rēķinu un maksājuma uzdevuma mērķī norāda pareizi rēķina numuru – tad neradīsies šādas situācijas un nebūs jāpiesaka pieteikums par rēķina un maksājuma apvienošanu.
Atgādinām, ka visi maksājumi Valsts kasē tiek apstrādāti līdz vienai darbdienai, attiecīgi, ja valsts nodevas maksājums ir veikts šodien, tad pieteikums par valsts nodevas apvienošanu ar rēķinu ir jāpiesaka ne ātrāk kā nākamajā dienā, kad šis valsts nodevas maksājums būs ienācis Valsts kasē!
Šobrīd valsts nodevu pieteikumus ILR apstrādā automatizēti, lai procesu padarītu ātrāku un vienkāršāku. Lai automatizācija būtu iespējama, nepieciešams pareizi un precīzi pieteikt pieteikumu, lai sistēma varētu to automātiski nolasīt, tāpēc ir nepieciešams ievērot to pieteikšanas instrukciju, kāda aprakstīta šeit: Valsts nodevu pieteikumu noformēšanas instrukcija.
2) Reģistrējot jaunu izpildu lietu piedzinēja iesniegtais valsts nodevas rēķina numurs nav atrodams, lai gan maksājuma uzdevumā rēķina numurs ir norādīts. Kāpēc rēķins izpildu lietu reģistrējot nav redzams?
Atbilde: Var būt vairāki varianti, kāpēc rēķins ILR nav redzams.
- Jāpārbauda, vai valsts nodevas maksājums ir pārskaitīts 3 EUR apmērā un uz pareizo Valsts kases valsts nodevu kontu, kas ir LV71TREL1060190911300. Ja nav, tad jālūdz piedzinējam iemaksāt valsts nodevu pareizajā apmērā un pareizajā kontā, norādot maksājuma mērķī rēķina numuru.
- Jāpārbauda, vai maksājuma uzdevumā tiešām ir pareizi norādīts rēķina numurs – vai nav sajaukti cipari ar vietām, vai kāds cipars nav izlaists vai par daudz pierakstīts (rēķina numurs sastāv no burtiem "LV" un 9 cipariem aiz tā, no 2019.gada beigām 10 cipariem aiz tā) un vai cipariem priekšā bez atstarpes ir burtu kombinācija “LV”. Ja maksājuma mērķī rēķina numurs ir norādīts kļūdaini, tad ir nepieciešams pieteikt pieteikumu par valsts nodevas rēķina un maksājuma apvienošanu.
- Ja maksājums ir veikts tajā pašā dienā, tad tas vēl nav apstrādāts Valsts kasē un tāpēc nav vēl automātiski apstiprinājies un nav vēl redzams. Maksājumus Valsts kasē apstrādā līdz vienai darbdienai.
- Ja piedzinējs ir iesniedzis šādu pašu rēķinu un maksājuma uzdevumu jau citam tiesu izpildītājam, tad šis rēķins jau būs piesaistīts cita tiesu izpildītāja lietai un tāpēc vairs nav redzams un izmantojams. Tad ir jālūdz piedzinēju iemaksāt jaunu valsts nodevu pēc jauna rēķina, jo par katru izpildu lietu ir iemaksājama valsts nodeva 3 EUR apmērā.
- Rēķins automātiski nesavienojas ar maksājumu, ja maksātājs ir cita persona, nekā rēķinā norādītais piedzinējs.
- Visi rēķini ir derīgi mēnesi, uz katra rēķina ir norādīts rēķina apmaksas termiņš. Ja piedzinējs veic šī rēķina apmaksu pēc norādītā rēķina datuma, tad, pat ja maksājuma uzdevumā rēķina numurs tiek norādīts, rēķins ILR automātiski nesavienosies ar maksājumu - tad ir nepieciešams pieteikt pieteikumu par valsts nodevas rēķina un maksājuma apvienošanu.
Reizēm gadās arī cilvēcīga pārrakstīšanās kļūda, kā rezultātā var nejauši pievienot sava iecirkņa izpildu lietai citam iecirknim iesniegtu rēķinu. To iespējams noskaidrot pie ILR tehniskā atbalsta. Ja ir konstatēts, ka izpildu lietā ir pievienots kļūdains valsts nodevas rēķins, tad ir nepieciešams labot izpildu lietu un ar sarkano krustiņu noņemt nost no lietas nepareizo rēķinu un pievienot pareizo rēķinu.
Par jaunajām amata atlīdzībām un automātisko koeficientu piemērošanu tām (+INSTRUKCIJA).
15.12.2018. ILR tika uzstādīta jauna versija, ar kuru, atbilstoši grozījumiem MK noteikumos Nr. 451 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības taksēm", kas stājās spēkā no 02.11.2018., tika ieviestas izmaiņas amata atlīdzību summās, kā arī ieviestas jaunas funkcijas.Par jaunajām amata atlīdzībām instrukciju skatīt šeit: Valsts nodevu pieteikumu noformēšanas instrukcija.
Par rīkojumu sūtīšanu kredītiestādēm (iestādēm) caur ILR izmantojot DIT (+INSTRUKCIJA).
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.167 "Kārtība, kādā veic datu apmaiņu attiecībā uz elektroniski nosūtāmiem rīkojumiem un paziņojumiem par to izpildi" un Civilprocesa likuma Pārejas noteikumu 118.punktu, ar 2019.gada 1.jūliju datu apmaiņa starp zvērinātiem tiesu izpildītājiem (ZTI) un kredītiestādēm (iestādēm) notiks tikai caur Izpildu lietu reģistru (ILR), izmantojot Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārziņā esošo Valsts informācijas sistēmu savietotāju jeb Datu izplatīšanas tīklu (DIT). Attiecīgi no 1.jūlija kredītiestādes vairs nepieņems caur elektronisko pastu vai pastu sūtītus ZTI rīkojumus, bet visi rīkojumi un to precizējumi un atsaukumi turpmāk būs jāsūta caur ILR rīkojumu kredītiestādēm moduli, ievērojot Civilprocesa likuma 599.prim pantā aprakstīto rīkojumu sūtīšanas kārtību.Par rīkojumiem instrukciju skatiet šeit: Rīkojuma izveidošanas un nosūtīšanas kredītiestādei (iestādei) instrukcija.
Par lietu skaita ierobežojumu atbilstoši TIL 71.p.4.d.
2019.gada 1.jūlijā stājās spēkā grozījumi Tiesu izpildītāju likuma 71.pantā. Saskaņā ar šī panta jauno ceturto daļu zvērinātam tiesu izpildītājam viena kalendāra gada laikā būs tiesības pieņemt izpildei ierobežotu skaitu izpildu dokumentu par tādu prasību piedziņu, kurās piedzinējs saskaņā ar Civilprocesa likumu nav atbrīvots no sprieduma izpildes izdevumu samaksas un kurās piedzenamā summa ir vismaz 10 000 EUR. Šādu izpildu dokumentu skaitu, kuru atļauts pieņemt izpildei, aprēķina Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome attiecībā uz katras apgabaltiesas darbības teritorijā esošajiem iecirkņiem aprēķina atsevišķi. Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome ir aprēķinājusi, ka laika posmā no 2020.gada2021.gada 1.janvāra līdz 2020.gada2021.gada 31.decembrim vienā iecirknī ir atļauts pieņemt izpildei šādu skaitu izpildu dokumentu par tādu prasību piedziņu, kurās piedzinējs saskaņā ar Civilprocesa likumu nav atbrīvots no sprieduma izpildes izdevumu samaksas un kurās piedzenamā summa ir vismaz 10 000 EUR:
- vienā Kurzemes apgabaltiesas darbības teritorijā esošajā iecirknī -
25;20; - vienā Latgales apgabaltiesas darbības teritorijā esošajā iecirknī -
16;13; - vienā Rīgas apgabaltiesas darbības teritorijā esošajā iecirknī -
29;24; - vienā Vidzemes apgabaltiesas darbības teritorijā esošajā iecirknī -
16;13; - vienā Zemgales apgabaltiesas darbības teritorijā esošajā iecirknī -
20.16.
Informācija par iepriekšējiem gadiem: no 2020.gada 1.janvāra līdz 2020.gada 31.decembrim Kurzemes - 25, Latgales - 16, Rīgas - 29, Vidzemes - 16, Zemgales - 20; no 2019.gada 1.jūlija līdz 2019.gada 31.decembrim Kurzemes - 14, Latgales - 8, Rīgas - 16, Vidzemes - 8, Zemgales - 10.
Katru gadu katrā iecirknī reģistrējot ILR jaunu izpildu lietu lietas reģistrēšanas loga apakšā būs redzams atlikušais šādu reģistrējamo lietu skaits atbilstoši TIL 71.p.4.d., attiecīgi ILR automātiski rēķinās, cik pēc šī panta kritērijiem ir jau attiecīgajā iecirknī reģistrēti šādi izpildu dokumenti. Ja tiks reģistrēta šāda izpildu lieta virs norādītā skaita attiecīgajā iecirknī, tad nospiežot jaunas lietas reģistrēšanas logā pogu "Reģistrēt" izleks brīdinājuma logs ar jautājumu, vai tiešām vēlaties reģistrēt šo lietu, jo tiek pārsniegts noteiktais šo lietu skaits attiecīgajā periodā.
Jautājumi par Izpildu lietām un ārējiem reģistriem.
1) Nevaru vairs lietu sarakstā atrast Izpildu lietu (vai dokumentu/maksājumu). Kur tā ir palikusi? Kā ILR darbojas arhivācija un kas tiek arhivēts?Atbilde: ILR automātiski tiek arhivētas pabeigtās un apturētās izpildu lietas un šo lietu dokumenti un maksājumi, kā arī veci lietām nepiesaistīti dokumenti un maksājumi, lai uzlabotu sistēmas ātrdarbību. Pašiem lietotājiem arhivācija nav jāveic. Arhivētās lietas, dokumenti un maksājumi, meklējot tos lietu, dokumentu vai depozīta sarakstā, parādās tikai tad, ja ailē “Ieraksti” tiek izvēlēts “Visi” vai “Tikai arhivētie”. Pēc noklusējuma ailē “Ieraksti” rādās “Tikai aktīvie”. Ja apturētā lietā ir jāatjauno lietvedība, tad pašā lietā vispirms ir jāizņem ķeksītis no lodziņa “Arhivēts” un tad jānomaina lietai statuss uz "Atrodas piedziņas procesā", lai šī lieta atkal automātiski nearhivētos (arhivācijas process šobrīd sākas katru dienu pulksten 21:00 un turpinās līdz rītam). Ja nepieciešams atarhivēt kādu dokumentu vai maksājumu tikko atarhivētajā lietā, tad lietā dokumentu vai depozīta sadaļā ir jāieliek ķeksītis lodziņā pie vajadzīgajiem ierakstiem un jāspiež poga "Atarhivēt dokumentus" dokumentiem vai “Atarhivēt depozītus” maksājumiem. Savukārt lietām nepiesaistītos maksājumus ir iespējams atarhivēt atverot maksājumu, uzspiežot tieši uz maksājuma arhivētās piesaistes un nospiežot pogu “Atarhivēt”, bet lietām nepiesaistītos dokumentus ir iespējams atarhivēt atverot dokumentu un nospiežot tajā pogu “Atarhivēt”.
2) Vai ir iespējams anulēt Izpildu lietu?
Atbilde: Nē, tas nav iespējams. Atverot konkrēto izpildu lietas kartiņu, kura ir nekorekti aizpildīta, un nospiežot pogu "Labot" ir iespējams nomainīt visu iespējamo informāciju, arī izpildu lietas reģistrācijas datumu.
3) Kā darbojas VVDZ Parādnieku reģistrs? Kā noņemt reģistrēto atzīmi?
Atbilde: Ja izpildu lietā tiek ieslēgts monitorings VVDZ Parādnieku reģistram, ar to tiek nosūtīts pieprasījums VVDZ reģistrēt Parādnieku reģistrā atzīmi, un par šīs atzīmes reģistrēšanu tiek saņemta atbilde ZTI e-pastā. Lai pārbaudītu, vai parādniekam ir reģistrēta šī vai kāda cita atzīme, tad VVDZ Parādnieku reģistrā ir jānospiež poga "Aktualizēt", pēc kā lietā būs redzami dati par reģistrētajām atzīmēm (ja pēc datu aktualizēšanas nomainās aktualizācijas datums, bet tiek atgriezti "0" ieraksti, tad tas nozīmē, ka neviena atzīme nav reģistrēta).
Izpildu lietu pabeidzot vispirms ir jāatslēdz VVDZ Parādnieku reģistra monitorings (monitoringa poga) un pēc tam ir jānoņem atzīme reģistrā. Lai noņemtu izpildu lietā reģistrēto atzīmi, ir jāaktualizē VVDZ Parādnieku reģistrs un jāatver aktualizētie dati, kuros jāatrod šajā izpildu lietā reģistrētā atzīme (atzīme tiek reģistrēta pamatojoties uz izpildu lietas Izpildu dokumenta numuru, datumu un izdevēju) un ar sarkano krustiņu tā jānoņem - pēc šīs darbības veikšanas kādu brīdi ir jāuzgaida, kamēr VVDZ pusē šis pieprasījums par atzīmes dzēšanu tiek apstrādāts. Ja vēlreiz aktualizējot un atverot aktualizētos datus redzat, ka joprojām ir iespējams nospiest krustiņu un atzīme nerādās dzēsta, nespiediet to vēlreiz, bet vēl pagaidiet, nepieciešamības gadījumā sazinieties ar ILR administratoriem. Kad atzīme VVDZ Parādnieku reģistrā būs noņemta, tad pēc datu aktualizēšanas pie šīs atzīmes būs aizpildīta informācija par atzīmes noņemšanas datiem.
4) Kā pārņemt datus no Sodu reģistra?
Atbilde: Ja kā izpildu dokuments jaunā izpildu lietā ir jāreģistrē administratīvā soda protokols (nevis lēmums), tad, reģistrējot jaunu izpildu lietu, ir jāievada precīzs protokola numurs ailē "Iesniegtā izpildu dok.nr." un jānospiež poga "Meklēt Sodu reģistrā" - tālāk sodu reģistra datu izgūšanas logā parādīsies atrastie protokoli ar šo protokola numuru vai arī būs iespējams atkārtot meklēšanu, ja šāds protokola numurs netiks atrasts. Atrodot nepieciešamo protokola ierakstu, jāspiež poga "Detalizēta informācija" un tālāk poga "Pārņemt informāciju". Pēc datu pārņemšanas pārbaudiet, vai pārņemtie dati sakrīt ar izpildu dokumentā norādīto (automātiski aizpildīsies tikai tie datu lauki, kādi Sodu reģistrā šim protokolam ir ievadīti), aizpildiet atlikušos datu laukus un spiediet pogu "Saglabāt". Svarīgi - ja pēc datu pārņemšanas Jūs izmainīsiet izpildu dokumenta numuru, tad informācija par pārņemto protokolu nenosūtīsies Sodu reģistram!
Atrodot protokolu ir pieejama arī poga "Nosūtīt paziņojumu Sodu reģistram", kura ir paredzēta tikai specifiskiem gadījumiem, kad viens ZTI pārsūta protokolu otram ZTI pēc piekritības, un tad šo pogu nospiežot uz Sodu reģistru tiek nosūtīta informācija par šo otro ZTI - viņa rekvizīti un informācija, ka ir mainīta šī protokola piekritība (pēc pogas nospiešanas nekāda atbilde par to netiek atgriezta).
5) Nevaru noņemt liegumu CSDD caur ILR. Kāpēc?
Atbilde: ILR neļauj noņemt tos liegumus, kas automašīnai uzlikti caur iepriekš ZTI izmantoto CSDD sistēmu, ja automašīnai ir vecais reģistrācijas numurs (kas neatbilst šī brīža Latvijas reģ.numuru standartam "LV-xxxx") - pārējos liegumus ILR ļauj noņemt, pat ja tas iepriekš reģistrēts caur CSDD sistēmu. Šādā gadījumā, ja caur ILR neizdodas vecos uzliktos liegumus noņemt, tad Jums tie ir jānoņem caur iepriekšējo CSDD sistēmu. Ja neatceraties sistēmas rekvizītus, tad Jums ir jāsazinās ar CSDD.
6) Ziņapmaiņas blokā redzami monitoringa ziņojumi par personu, kas ziņojumā norādītajā izpildu lietā nav parādnieks. Kāpēc?
Atbilde: Šādi gadījumi konstatēti, kad sākotnēji izpildu lietā bija pievienota šī persona un tika ieslēgts monitorings, bet pēc tam šī persona no izpildu lietas noņemta nost. Tad ir nepieciešams pievienot šo personu vēlreiz pie izpildu lietas kā parādnieku, ieiet ārējos reģistros un atslēgt monitoringu, pēc tam vēlreiz šo personu noņemt no lietas. Tas problēmu atrisinās.
7) Nav iespējams apskatīt VSAA datus pēc aktualizācijas - pēc datu aktualizēšanas pie "Dati ārējos reģistros" VSAA sadaļā neparādās nekāds ieraksts, lai gan aktualizācijas datums nomainījās/ lietā pie "Dati ārējos reģistros" VSAA sadaļā atverot ierakstu (ar pēdējo izmaiņu datumu 2016.gadā) parādās kļūdas paziņojums.
Atbilde: Ja parādnieks nekad nav bijis reģistrēts VSAA kā labumu guvējs vai nodokļu maksātājs, tad šādos gadījumos pēc VSAA datu aktualizēšanas aktualizācijas datums lietā pie ārējiem reģistriem veiksmīgi nomainās, taču neizveidojas jauns ieraksts par šo gadu, jo sistēmai nav datu, ko attēlot. Savukārt izpildu lietās, kas reģistrētas pirms 2017.gada, atverot šos VSAA datus, ir redzams ieraksts ar pēdējo izmaiņu datumu 2016.gadā, bet to nav iespējams atvērt (parādās kļūdas paziņojums), jo tajā arī nav nekādu datu, ko attēlot (2016.gadā šāds ieraksts izveidojās, kad tika uzsākta datu apmaiņa ar VSAA un lietā tika ieslēgts VSAA monitorings, bet jaunākās lietās šāds ieraksts, ja parādnieks VSAA nav reģistrēts, vairs neveidojas). Ja šādā izpildu lietā, kurā parādnieks VSAA nav reģistrēts, ir ieslēgts monitorings, tad ja kādā brīdī parādnieks VSAA tiks reģistrēts un sāks gūt ienākumus, tad ziņapmaiņas blokā atnāks monitoringa ziņojums par to.
Ja parādnieks ir reģistrēts VSAA, bet šogad nav reģistrētu ienākumu, tad pēc VSAA datu aktualizēšanas aktualizācijas datums lietā pie ārējiem reģistriem veiksmīgi nomainās un atverot VSAA datus tur ir redzams ieraksts par šo gadu ar pēdējo aktualizācijas datumu, bet to atverot ir redzama tukša tabula.
8) No VVDZ Parādnieku reģistra e-pastā saņemts paziņojums, ka parādnieks ir uzsācis nekustamā īpašuma reģistrācijas procesu VVDZ un ir nepieciešams nosūtīt attiecīgajai Zemesgrāmatai nostiprinājuma lūgumu – kā to izdarīt?
Atbilde: Tā kā nostiprinājuma lūgumā ir nepieciešams norādīt attiecīgā nekustamā īpašuma nodalījuma numuru, bet tas vēl nav zināms, jo nekustamais īpašums VVDZ vēl nav reģistrēts, tad ir nepieciešams sazināties ar attiecīgo Zemesgrāmatas nodaļu, kurā šis nekustamais īpašums tiks reģistrēts, un lūgt Zemesgrāmatas darbiniekam atvērt tukšu nodalījumu šim īpašumam – darbinieks to atvērs un paziņos Jums šī nodalījuma numuru (šāda prakse notiek jau ilgu laiku, tāpēc VVDZ darbinieki zinās, kā to izdarīt). Pēc tam lietā sadaļā Dati ārējos reģistros ir nepieciešams nospiest pogu "Pieprasīt datus VVDZ" un atrast šo īpašumu pēc kadastra vai šī tukšā nodalījuma numura un pārņemt īpašuma datus - pēc tam varēsiet nosūtīt nostiprinājuma lūgumu par šo nekustamo īpašumu. Kad VVDZ šis īpašum tiks reģistrēts un tukšais nodalījums tiks aizpildīts ar datiem, tad ILR par šo īpašumu varēs iegūt datus, kad lietā sadaļā Dati ārējos reģistros VVDZ tiks aktualizēts.
9) No kādiem reģistriem un kā var izgūt datus par personām nerezidentiem? Kādiem reģistriem var pieslēgt monitoringu par personām nerezidentiem?
Atbilde:Datus par nerezidentiem var izgūt no Kontu reģistra, kā arī no VVDZ, ja ir zināms "ārzemnieku kods", ko piešķir VVDZ, ja nerezidentam ir reģistrēts nekustamais īpašums. Dati par nerezidentiem netiek reģistrēti VID, VSAA un CSDD, attiecīgi arī monitorings šiem reģistriem par parādniekiem nerezidentiem nav jāpieslēdz. Ja ZTI nav informācijas par nerezidenta VVDZ piešķirto "ārzemnieku kodu", tad ZTI ir jāuzraksta pieteikums ILR tehniskajam atbalstam, kurš sniegs no VVDZ iegūto informāciju - pēc iegūtā "ārzemnieku koda" tas ir jāievada nerezidenta personas kartiņas personas koda laukā, jāveic datu izgūšana no VVDZ, un pēc tam šis "ārzemnieku kods" no personas koda ailes atkal jāizdzēš, pretējā gadījumā ģenerējot dokumentus šis kods uzrādīsies tekstā.
10) Kā izgūt datus par personām nerezidentiem no Kontu reģistra? Kāpēc Kontu reģistrā neuzrādās konts, lai gan kredītiestāde apstiprina, ka parādniekam konts ir atvērts?
Atbilde: No Kontu reģistra var izgūt informāciju par fiziskām personām nerezidentiem bez personas koda, bet ar nosacījumu, ka ILR un Kontu reģistrā identiski sakrīt visi trīs ievadītie lauki - "vārds", "uzvārds" un "dzimšanas datums" (juridiskām personām nerezidentiem laukiem "nosaukums" un "reģistrācijas numurs"), turklāt ILR personas kartiņā ir jābūt arī atzīmētai atzīmei "nerezidents". Papildus arī atgādinām, ka personu kartiņām ir jābūt korekti aizpildītām - nerezidentiem personas koda laukā nedrīkst rakstīt citu tekstu, piemēram, "dzimis....gadā", kā arī aiz vārda vai uzvārda nedrīkst rakstīt iekavās vārdu tulkojumus, piemēram, "Vitaly (Vitālijs)". No Kontu reģistra nevar izgūt datus, ja kredītiestādē kā konta īpašnieks ir reģistrēta persona nerezidents, piemēram, Vitālijs Kuzņecovs, dzimšanas datums 19.06.1956., bet ILR ir reģistrēta šī persona ar citiem datiem, piemēram:
1) Vitaly Kuzņecovs, dzimšanas datums 19.06.1956.
2) Vitālijs Kuznetsovs, dzimšanas datums 19.06.1956.
3) Vitālijs Kuzņecovs, dzimšanas datums 18.06.1956.
Datus no Kontu reģistra nevar arī izgūt, ja ILR reģistrēta persona kā rezidents ar personas kodu, bet kredītiestādē reģistrēta persona kā nerezidents bez personas koda, jo persona nav informējusi kredītiestādi par iegūto personas kodu (kā arī otrādi - ja kredītiestādē reģistrēta persona kā rezidents, bet ILR reģistrēta persona kā nerezidents).
Dati Kontu reģistram par personu pirmo reizi tiek pieprasīti no 1990.gada, bet nākamajā pieprasījumā tiek pieprasīti dati no pēdējā veiktā pieprasījuma datuma, attiecīgi, ja nerezidenta personas kartiņā dati tiek laboti/mainīti, tad nākamajā pieprasījumā tiks pieprasīti dati Kontu reģistram pēc jaunajiem personas datiem, taču tikai par izmaiņām no pēdējā pieprasījuma datuma, nevis no 1990.gada. Tāpēc, ja nerezidenta personas kartiņā ir kļūdaini personas dati, ir jāizveido jauna nerezidenta personas kartiņa ar korektiem datiem pirms jauna pieprasījuma veikšanas Kontu reģistram.
11) Kā darbojas Sankciju reģistrs ILR?
Atbilde:Reģistrējot jaunu lietu, izejošo dokumentu vai izejošo maksājumu, ILR automātiski pārbaudīs pievienotās personas (lietai pievienotos parādniekus un arī piedzinējus, un visus dokumentu un maksājumu saņēmējus) vai tās ir iekļautas/atrodamas Sankciju reģistrā - ja pārbaude nav notikusi veiksmīgi kaut kādu iemeslu dēļ, tad parādīsies pelēks aplītis ar uzrakstu, ka pārbaude nav notikusi un tad tā ir jāveic manuāli no personas kartiņas, bet, ja kāda persona uzrādās iekļauta Sankciju reģistrā, tad šī persona pēc tās datiem ir jāpārbauda Sankciju reģistrā (ILR augšējā rindā zem "Reģistri" Sankciju reģistra katalogā vai publiski pieejamā Sankciju reģistra lapā https://sankcijas.fid.gov.lv/) vai tā ir tā pati persona, un, ja tā ir tā pati persona, tad jārīkojas atbilstoši likumiem.
Lūdzam pievērst uzmanību - ja personai uzrādās, ka tā ir atrasta Sankciju reģistrā, tad tas nenozīmē, ka tieši tā persona ir iekļauta Sankciju reģistrā, bet tas nozīmē, ka ILR lietotājam ir jāveic Sankciju reģistra katalogā šīs personas pārbaude - ILR Sankciju reģistrā veic pārbaudi pēc personas datiem un meklē personas vārdu/nosaukumu starp visu Sankciju reģistrā iekļauto personu vārdiem/nosaukumiem, tāpēc var atrast arī daļēju datu sakritību (piemēram, uzņēmuma nosaukums sakrīt ar daļu no cita uzņēmuma nosaukuma).
Jautājumi par izsoļu sludinājumiem un elektronisko izsoļu vietni (EIV) (+INSTRUKCIJA).
Izpildu lietu reģistrā tiek veidotas divu veidu izsoles – nekustamo īpašumu izsoles un kustamo mantu izsoles. Elektronisko izsoļu vietnē tiek veidotas publiskās izsoles.
Izsoļu sludinājumu instrukciju skatīt šeit: Izsoļu sludinājumu veidošanas instrukcija.
1) Kā un kad anulēt vai pārtraukt izsoli?
Atbilde: Izsoles sludinājuma anulēšana līdz izsoles sākuma dienai ir jāveic tikai caur ILR atverot sludinājumu "EIS sludinājumu sarakstā" un nospiežot pogu "Anulēt sludinājumu", savukārt pēc tam, kad izsole ir kļuvusi publiski redzama EIV, izsoli jāpārtrauc caur EIV, nospiežot pogu "Pārtraukt izsoli" un norādot pamatojumu izsoles pārtraukšanai - anulēšana un pārtraukšana ir divi dažādi procesi.
Ja izsoles sludinājums tiek anulēts caur ILR, tad izsoles sludinājums EIV neuzrādīsies. Ja izsole tiek pārtraukta caur EIV, tad izsoles sludinājums būs redzams EIV ar izsoles pārtraukšanas iemeslu (sākot no izsoles sākuma dienas + vēl 30 dienas pēc izsoles noslēguma dienas).
Ja izsoles sludinājums tiek anulēts caur ILR līdz sludinājuma publicēšanai Latvijas Vēstnesī (pēc LV skaidrojuma - līdz publicēšanas dienas aptuveni pulksten 14:00), tad anulēšanās statuss tiek automātiski nosūtīts Latvijas Vēstnesim un sludinājuma publicēšana LV tiek automātiski pārtraukta, taču ja sludinājums jau ir publicēts Latvijas Vēstnesī, tad ZTI ir papildus jāsazinās ar Latvijas Vēstnesi par sludinājuma anulēšanu. Iesakām vienmēr pirms izsoles sludinājuma anulēšanas sazināties ar Latvijas Vēstnesi, lai noskaidrotu, vai sludinājums vēl nav publicēts.
Ja izsole tiek pārtraukta caur EIV, anulēšanas statuss uz Latvijas Vēstnesi netiek sūtīts, kā arī izsoles sludinājums paliks publiski redzams EIV - ja izsole tika kļūdas pēc pārtraukta caur EIV nevis ILR, tad ir obligāti steidzami jāsazinās ar Latvijas Vēstnesi par sludinājuma anulēšanu.
2) Nepieciešams rīkot publisko izsoli - kā to izdarīt, jo Publisko izsoļu lietu sarakstā reģistrētā lietā nav sadaļas "Sludinājums e-izsolei"?
Atbilde: Saskaņā ar Tiesu izpildītāju likuma 74.pantu ZTI pēc ieinteresēto personu lūguma rīko publiskas izsoles. Ja ir saņemts iesniegums no ieinteresētās personas par publiskas izsoles rīkošanu, tad ir jāiereģistrē šis iesniegums kā jauna lieta zem Publisko izsoļu lietu saraksta. Pēc publiskās izsoles lietas reģistrēšanas pats izsoles sludinājums ir jāveido caur EIV (nevis ILR) - lai varētu caur EIV rīkot šādu izsoli, lietotājam ir nepieciešamas papildus piekļuves tiesības (šajā jautājumā jāsazinās ar EIV tehnisko atbalstu).
3) Nepieciešams rīkot izsoli, kur nekustamais īpašums tiek pārdots labprātīgi tiesas ceļā - kā to izdarīt?
Atbilde: Ja ZTI saņem izpildu dokumentu par nekustamā īpašuma labprātīgu pārdošanu tiesas ceļā, tad šis izpildu dokuments ir jāreģistrē kā parasta izpildu lieta, tai izvēloties atbilstošo prasījuma būtību, bet izsoles sludinājums jāveido caur ILR.
4) Nepieciešams vienā izpildu lietā vienā izsoles sludinājumā iekļaut divu vai vairāku parādnieku nekustamo īpašumu, kur katram parādniekam pieder daļa no šī nekustamā īpašuma (piemēram, 1/2 vai 1/3 daļa) - kā to izdarīt?
Atbilde: Veidojot izsoles sludinājumu pie "Kategorija" ir jāizvēlas "Funkcionāli saistīti īpašumi" - tad būs iespējams sludinājumam pievienot vēl vienu izpildu lietā pievienotā parādnieka īpašumu vai tā daļu, nospiežot pogu "Pievienot vēl īpašumu".
5) Kur var uzzināt savu EIV lietotājvārdu un kā nomainīt EIV paroli? Atbilde: EIV lietotājvārds un parole atšķiras no ILR lietotājvārda un paroles - no ILR var pieslēgties uz EIV ar pogu "Uz e-izsoļu vietni" neievadot EIV lietotājvārdu un paroli, bet atsevišķi pieslēdzoties EIV vai mainot EIV paroli ir jāievada EIV lietotājvārds un parole. Savu EIV lietotājvārdu ZTI var uzzināt ieejot EIV kā fiziska persona (nevis kā ZTI) un savā profilā atverot sadaļu "Mans lietotāja profils" (skatīt attēlu).

Jautājumi par Valsts kasi.
1) Vai var veikt pārskaitījumus no ILR sestdienās, svētdienās vai svētku dienās, ja ir pieslēgta Valsts kase?
Atbilde: Nē, nevar, jo Valsts kases informācijas sistēma neveic pārskaitījumus sestdienās, svētdienās vai svētku dienās, līdz ar to, ja šāds izejošais maksājums tiks veikts no ILR, maksājums tiks atgriezts ar kļūdu no Valsts kases.
2) Valsts kase atgriež maksājumu ar kļūdu, jo personas nosaukumā simboli, ko lai dara? Atbilde: Jāmaina manuāli personas kartiņā nosaukums, izņemot no nosaukuma simbolu, jo Valsts kase nepieņem maksājumus ar simboliem nosaukumā.
3) Pie izejošajiem maksājumiem ir redzami no Valsts kases atgriezti maksājumi ar kļūdu, lai gan Izpildu lietā jau tika veikti citi maksājumi, kas veiksmīgi izpildījās. Kā izdzēst šos kļūdainos maksājumus?
Atbilde: Kļūdaino maksājumu var anulēt zvērināts tiesu izpildītājs vai tā darbinieks, kam ir piešķirtas piekļuves tiesības rediģēt izejošos maksājumus, nospiežot pogu "Anulēt". Pēc tam šis maksājums ir atrodams zem statusa "Anulēts". Pēc maksājuma anulēšanas šo maksājumu var izdzēst, nospiežot pogu "Dzēst", taču tad šis maksājums tiks pilnībā izdzēsts no ILR un vairs nebūs atrodams.
4) Apskatot atskaiti “Maksājumu informācijas salīdzināšana” rādās nesakritības ILR un Valsts kasē ar ienākošajiem vai izejošajiem maksājumiem, tie rādās sarkanā krāsā. Izejošajam maksājumam nav nomainījies ILR statuss, lai gan Valsts kasē tas ir veiksmīgi izpildīts. Kā šo izlabot?
Atbilde: Ja ir kādas nesakritības ar ienākošajiem vai izejošajiem maksājumiem atskaitē “Maksājumu informācijas salīdzināšana”, vai arī kādam izejošajam maksājumam nav nomainījies ILR statuss, lai gan Valsts kasē tas ir veiksmīgi izpildīts, tad vienmēr vispirms ir nepieciešams manuāli aktualizēt datus Ienākošo vai izejošo maksājumu reģistrā nospiežot pogu “Aktualizēt datus (manuāli)” atsevišķi par katru dienu, kurā ir problēmas. Tam vajadzētu sakārtot datus atskaitē, kā arī nomainīt statusus izejošajiem maksājumiem, kas ir jau izpildījušies. Ja problēma ar šo netiek novērsta, tad sazinieties ar ILR tehnisko atbalstu.
Papildus informācijai – poga “Maksājumu imports” Sadaļā "Izejošo maksājumu reģistrs" ir paredzēta tikai retiem gadījumiem, kad kaut kādu problēmu dēļ kādā konkrētā dienā ILR nerādās neviens izejošais maksājums, lai gan Valsts kasē ir izejošie maksājumi vai arī ja ir kļūdaini izdzēsti izejošie maksājumi. Tad pēc šīs pogas nospiešanas izvēlētās dienas izejošie maksājumi tiek atkārtoti ievilkti no Valsts kases, ja tādi jau neuzrādās ILR ar statusu Izpildīts. Ja šī poga tiks kļūdaini nospiesta tad, kad ILR rādās izejošie maksājumi, bet tiem nav nomainījušies statusi uz Izpildīts (kļūdaino statusu problēma ir jārisina kā iepriekš tika aprakstīts ar pogas “Aktualizēt datus (manuāli)” nospiešanu), tad šie maksājumi ILR parādīsies dubultā. Ja šī poga tika kļūdaini nospiesta un ir konstatēti izejošie maksājumi dubultā, tad katrs liekais izejošais maksājums ir jāanulē, līdz paliek izejošie maksājumi vienā eksemplārā. Ja ir šāda situācija radusies un ir nepieciešama papildus palīdzība, sazinieties ar ILR tehnisko atbalstu.
5) Atskaitē "Atlikumā esošo depozīta summu atšifrējums" sākumā parādās maksājumi ar mīnusa zīmi, lai gan atskaitē "Maksājumu informācijas salīdzināšana" visi ienākošie un izejošie maksājumi sakrīt ar Valsts kasi. Kā to novērst?
Atbilde: Katram izejošajam maksājumam ILR tiek nodrošināta piesaiste kādai konkrētai izpildu lietai vai arī veiktam maksājumam bez izpildu lietas. Ja no izejošā maksājuma šī piesaiste ar sarkano krustiņu tiek noņemta, tad šajā atskaitē "Atlikumā esošo depozīta summu atšifrējums" šis maksājums nepievienojas klāt aiz ienākošā maksājuma, kas tika izskaitīts, vai arī šajā atskaitē tas nerādās pie attiecīgās izpildu lietas, bet gan atrodas atskaites sākumā viens pats ar mīnusa zīmi. Lai izlabotu šo kļūdaino maksājumu piesaistes, ir nepieciešams atrast šos maksājumus, atverot sadaļu Izejošo maksājumu reģistrs, izvēloties Statuss "Visi" un Ieraksti "Visi", un ielikt ķeksīti pie "Rādīt tikai nepilnīgi ievadītos maksājumus" (šo maksājumu atlasīšana var aizņemt ILR kādu ilgāku laiku, jo sistēmai ir jāpārbauda visa iecirkņa depozīta maksājumu ierakstu piesaistes). Ja šādi tiek atlasīti kādi maksājumi, tad šiem maksājumiem nav piesaistes un tā būtu jāpievieno, atverot maksājumu un tad nospiežot pogu "Piesaistīt lietai". Taču, ja iepriekš jau ir pārbaudīts, ka ienākošie un izejošie maksājumi tajā brīdī jau sakrīt ar Valsts kasi, tas liecina par to, ka visticamāk ILR ir izveidoti dublikāti šiem izejošajiem maksājumiem, un tiem jau ir pievienota šī piesaiste. Ja ir radušies šādi dublikāti, tad viens no dublikātiem (tas, kam nav piesaistes) no ILR ir jāizdzēš, pirms tam to anulējot (par dublikātiem aprakstīts jau šīs sadaļas 4.punktā). Kad būs palicis tikai viens unikālais izejošais maksājums un/vai tam būs pievienota piesaiste, tad šis maksājums vairs nerādīsies šajā sadaļā pie "Rādīt tikai nepilnīgi ievadītos maksājumus", kā arī tas atskaitē nerādīsies ar mīnusa zīmi.
6) Kā pieslēgties Valsts kasei caur Izpildu lietu reģistru?
Atbilde: Jums iecirkņa iestatījumos jāpievieno Valsts kases iesūtītais sertifikāts un parole. Sīkāku informāciju skatīt šeit: Datu sinhronizācija ar Valsts kasi.
Jautājumi par piekļuves tiesībām un Citi jautājumi.
1) Birojā sācis strādāt jauns darbinieks vai arī izbeigtas darba tiesiskās attiecības. Kā darbiniekam ILR piešķir vai slēdz piekļuves tiesības?
Atbilde: Ja darbinieks iepriekš nav bijis ILR reģistrēts lietotājs, tad zvērinātam tiesu izpildītājam ir jāpiesaka pieteikums, izmantojot ILR pieteikumu moduli vai atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv un lūdzot izveidot jaunu lietotāju darbiniekam, norādot darbinieka vārdu, uzvārdu, personas kodu un e-pastu, kā arī norādot, kādas papildus piekļuves tiesības darbiniekam ir nepieciešams piešķirt (tiesības reģistrēt aizliegumus CSDD, piekļuve Kontu reģistra datu apmaiņai, tiesības pievienot DIT rīkojumu maksas rēķinam, tiesības rediģēt izejošos maksājumus, E-Adreses sadaļas piekļuve, kā arī lietotāja tiesības e-izsolēs – tikai lasīšanas tiesības vai lasīšanas un labošanas tiesības). ILR administrators uz šī pieteikuma pamata izveidos jaunu lietotāju un nosūtīs uz norādīto darbinieka e-pastu linku pirmreizējai piekļuvei ILR (links būs derīgs tikai 24 stundas, ja termiņš nokavēts, tad jālūdz administratoram nosūtīt jaunu linku). Vienlaicīgi ar lietotāja izveidošanu zvērinātam tiesu izpildītājam ir jānosūta Tiesu administrācijai darbinieka aizpildīts Saistību raksts (šīs lapas pašās beigās ir pieejams tā attēls, kas jāsaglabā, jāizdrukā un jāaizpilda).
Ja darbinieks iepriekš jau ir bijis ILR reģistrēts lietotājs, tad zvērinātam tiesu izpildītājam ir jāpiesaka pieteikums, izmantojot ILR pieteikumu moduli vai atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv un lūdzot pievienot lietotāju viņa iecirknim, norādot, kādas piekļuves tiesības darbiniekam ir nepieciešams piešķirt. Pēc lietotāja pievienošanas prasītajam iecirknim, lietotājs varēs piekļūt ILR ar iepriekšējo paroli – ja parole ir aizmirsta, tā ir jāatjauno, ILR sākumā nospiežot uz “Aizmirsi paroli?”. Vienlaicīgi ar lietotāja pievienošanu iecirknim zvērinātam tiesu izpildītājam ir jānosūta Tiesu administrācijai darbinieka aizpildīts Saistību raksts (jāpilda atkārtoti, jo tiek mainīts iecirknis lietotājam).
Kad darbinieks pārtrauc darba tiesiskās attiecības vai arī ja darbinieks ir ilgstošā prombūtnē (piemēram, bērna kopšanas atvaļinājumā), tad zvērinātam tiesu izpildītājam ir jāpiesaka pieteikums, izmantojot ILR pieteikumu moduli vai atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv un lūdzot slēgt piekļuvi ILR lietotājam, norādot datumu pēdējai darba dienai. Darbiniekam, kurš atgriezies no ilgstošas prombūtnes, piekļuves tiesības tiks atjaunotas pēc atkārtota ZTI pieprasījuma par piekļuves tiesību atjaunošanu.
Svarīgi! Piešķirt papildus piekļuves tiesības lietotājam (tiesības reģistrēt aizliegumus CSDD, piekļuve Kontu reģistra datu apmaiņai, tiesības pievienot DIT rīkojumu maksas rēķinam, tiesības rediģēt izejošos maksājumus, E-Adreses sadaļas piekļuve, kā arī lietotāja tiesības e-izsolēs – tikai lasīšanas tiesības vai lasīšanas un labošanas tiesības) pieprasīt drīkst tikai ZTI vai ZTI palīgs, par to piesakot pieteikumu un norādot kuram lietotājam kādas papildus piekļuves tiesības nepieciešams piešķirt. Lai jaunās piešķirtās piekļuves tiesības sāktu darboties, lietotājam nepieciešams atkārtoti autorizēties ILR.
2) Ievadīju 3 reizes nepareizi paroli ILR, profils nobloķējās. Ko darīt?
Atbilde: ILR tiek bloķēta lietotāja piekļuve, ja 3 reizes tiek nepareizi ievadīta parole (tiek skaitītas kopā visas nepareizās ievades reizes pēc kārtas un no dažādiem datoriem). Šo piekļuvi atjaunot var tikai ILR administrators tehniskā atbalsta darba laikā. Tāpēc pēc 2 nepareizu paroļu ievadīšanas ir jāspiež links “Aizmirsi paroli?” – tad atnāks paroles atjaunošanas links uz ILR profila informācijā norādīto e-pastu. Tāpēc ir svarīgi vienmēr norādīt ILR profila informācijā aktuālāko e-pastu, kuram lietotājam ir piekļuve.
Svarīgi par lietotāja ievadīto e-pastu profila informācijā" - Ja lietotājam ILR vai EIV profila informācijā norādītais e-pasts vairs neeksistē, tad ja lietotājam būs nepieciešams atjaunot ILR vai EIV paroli, jo tā būs aizmirsta, tad to nevarēs izdarīt, jo paroles atjaunošanas links tiek nosūtīts uz šo attiecīgajā profila informācijā norādīto e-pastu. Tāpēc lūdzam pārliecināties, vai katra lietotāja profila informācijā (gan ILR, gan EIV) ir pievienota tāda e-pasta adrese, kurai lietotājam šobrīd ir piekļuve - ja tur norādītā e-pasta adrese nav aktuāla, tad nepieciešams izlabot šo e-pasta adresi. To var izdarīt ILR uzspiežot augšējā sadaļā uz sava vārda, uzvārda un tālāk nospiežot "Labot" Manas detaļas sadaļā "Pamatinformācija", bet EIV ir jāieiet kā fiziskai personai un jāuzspiež augšā uz Mans profils un jāizvēlas "Mans lietotāja profils".
3) Ko darīt ja nestrādā virtuālais e-paraksts?
- Tā kā uz lietotāju datoriem var būt dažādas Adobe Reader versijas, kas katra var būt dažādi konfigurēta, tad, lai centralizēti spētu pārvaldīt dokumentu validāciju, LVRTC kā oficiālo un primāro elektroniski parakstītu dokumentu pārbaudes avotu rekomendē portālu www.eparaksts.lv.
- Jāveic pārbaude vai Adobe Acrobat Reader ir sagatavots darbam ar parakstītiem PDF dokumentiem. (Vairāk info https://www.eparaksts.lv/lv/palidziba/lietotaja-rokasgramata/lietotaja-rokasgramata/).
- Ja pēc 1. un 2. punktā minēto darbību veikšanas dokumenta pārbaudes rezultāti portālā uzrāda, ka paraksts nav derīgs, lūdzu, paziņojiet par to LVRTC. Jautājumus par droša elektroniskā paraksta iegūšanu un/vai lietošanu, datora konfigurēšanu, parakstītu dokumentu atvēršanu vai pārbaudi vai citus jautājumus saistībā ar eParakstu, lūgums rakstīt uz LVRTC palīdzības dienestu eparaksts@eparaksts.lv.
4) Lai uzlabotu kopējo sistēmas ātrdarbību, aicinām visus lietotājus "iztīrīt" savu ziņapmaiņas bloku, arhivējot vecos un nevajadzīgos paziņojumus. Kā arī katru dienu apstrādāt jaunākos ienākušos ziņojumus. Konstatēts, ka vairākos iecirkņos ir virs desmit tūkstošiem neizlasītu un nearhivētu monitoringa ziņojumu, līdz ar to katru reizi, kad šī iecirkņa lietotājs atver sistēmas sākumlapu, sistēma visus šos ziņojumus ir spiesta atlasīt, tādā veidā tērējot resursus, kas atbild par sistēmas ātrdarbību. Rezultātā visi pārējie ILR lietotāji izjūt to, kā sistēma uz brīdi "apstājas".
Lai arhivētu vairākus ziņojumus uzreiz, tādējādi ietaupot laiku, ziņapmaiņas blokā spiediet pogu "Uz sarakstu", atlasiet nepieciešamo informāciju ailē “Temats” (piemēram, parādnieka vārds, personas kods vai kāds konkrēts datu reģistrs vai konkrēts laika periods), izvēlaties nepieciešamo ieliekot ķeksīti lodziņā blakus kolonnai "Temats" vai atzīmējiet visus lapā atvērtos ierakstus un spiediet pogu "Atzīmēt kā arhivētus".
No 2020.gada oktobra ILR ieviesta automātiska notifikāciju arhivēšana pēc 3 mēnešiem un notifikāciju dzēšana (atbilstoši notifikāciju tipam).
Droši zvaniet uz ILR atbalsta tālruni par jebkurām neskaidrībām.
Saistību raksta veidlapa jaunajiem ILR lietotājiem:
