Biežāk uzdotie jautājumi par ILR
Jautājumi par problēmpieteikumiem.
1) Kā reģistrēt problēmpieteikumu?
Atbildi skatīt šeit: Pieteikuma izveidošana un reģistrēšana
Lūdzam sekot līdzi saviem pieteikumiem un nekavējoties sniegt administratoriem atbildes uz precizējošajiem jautājumiem, lai ātrāk atrisinātu pieteiktās problēmas. Ja pieteikumā būs veiktas kādas izmaiņas vai no administratora pierakstīts kāds jautājums, tad ILR sākumlapā pieteikumu sadaļā šis pieteikums iekrāsosies treknrakstā (Boldā) un būs lietotājam viegli ieraugāms. Problēmpieteikumus ir iespējams pieteikt gan izmantojot pieteikumu sadaļu ILR, gan atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv (katrs saņemtais e-pasts izveido jaunu pieteikumu, kuru var redzēt savā pieteikumu sadaļā), taču komentāri par jau pieteikto problēmu ir jāraksta tikai jau pieteiktajā pieteikumā. Ja problēma nav atrisināta, bet pieteikums ir slēgts, tad ir jāpiesaka jauns pieteikums, jo komentārus slēgtajos pieteikumos administratori neredz. Savus slēgtos pieteikumus ir iespējams atrast savā pieteikumu sadaļā (navigācijas panelī jānospiež uz zobratiņa ikonas un tad uz Reģistrēto pieteikumu saraksts, tālāk jāieliek ķeksīti pie "Rādīt slēgtos").
2) Nevaru aktualizēt personai datus PMLP vai UR, jo ar tādu pašu personas kodu vai reģistrācijas numuru ILR jau ir reģistrēta cita persona. Ko darīt?
Atbilde: Ja ILR ar vienādu personu kodu vai reģistrācijas numuru ir reģistrētas vairākas personas, PMLP vai UR datus nav iespējams aktualizēt, lai nerastos datu attēlošanas kļūdas. Šādas vairākas personu kartiņas ILR ir radušās, ja iepriekšējā zvērinātu tiesu izpildītāju sistēmā personai kartiņā vārds un uzvārds vai nosaukums tika ierakstīts kļūdaini vai nepareizā secībā, tāpēc ir nepieciešama manuāla šādu dublikātu apvienošana. To veic ILR administratori uz zvērinātu tiesu izpildītāju vai viņu darbinieku pieteikumu pamata, manuāli pārbaudot vai visi dublikāti ir viena un tā pati persona. Piesakot pieteikumu, nepieciešams pieteikumā tekstā norādīt, ka ir jāapvieno personu dublikāti un jānorāda to kartiņu personas kods vai reģistrācijas numurs, norādot, kura ir oriģinālā persona (pielikumā ekrānuzņēmumus ar dublikātiem pievienot nav nepieciešams, visi papildus pielikumi tikai lieki aizņem vietu sistēmā). Pieteikumi jāpiesaka atsevišķi par katru personas kodu vai reģistrācijas numuru, kam atrasti dublikāti. Visi personu dublikātu pieteikumi tiek izskatīti un personu dublikāti tiek apvienoti rindas kārtībā 5 dienu laikā. Pēc personu kartiņu apvienošanas nepieciešams aktualizēt datus PMLP.
Jautājumi par Valsts nodevu pieteikumiem (INSTRUKCIJA).
1) Piedzinējs ir atsūtījis valsts nodevas maksājumu, bet maksājuma uzdevumā nav norādījis rēķina numuru. Ko darīt? Atbilde: Ja maksājuma uzdevumā nav norādīts rēķina numurs vai arī tas ir norādīts kļūdains, tad šis maksājums automātiski nepiesaistās ģenerētajam rēķinam un rēķins nav redzams ILR. Šādos gadījumos tiesu izpildītājiem vai viņu darbiniekiem, izmantojot ILR problēmu pieteikumu moduli, ir jāpiesaka pieteikums. Iesakām izskaidrot šo situāciju piedzinējiem, norādot, lai viņi pirms valsts nodevas maksājuma veikšanas ģenerē valsts nodevas rēķinu un maksājuma uzdevuma mērķī norāda pareizi rēķina numuru – tad neradīsies šādas situācijas un nebūs jāpiesaka pieteikums par rēķina un maksājuma apvienošanu.
Atgādinām, ka visi maksājumi Valsts kasē tiek apstrādāti līdz vienai darbdienai, attiecīgi, ja valsts nodevas maksājums ir veikts šodien, tad pieteikums par valsts nodevas apvienošanu ar rēķinu ir jāpiesaka ne ātrāk kā nākamajā dienā, kad šis valsts nodevas maksājums būs ienācis Valsts kasē!
Drīzumā valsts nodevu pieteikumus ILR apstrādās automatizēti, lai procesu padarītu ātrāku un vienkāršāku. Lai automatizācija būtu iespējama, nepieciešams pareizi un precīzi pieteikt pieteikumu, lai sistēma varētu to automātiski nolasīt.

Pieteikuma noformēšanas instrukcija (skatīt piemēru attēlā):
1. Spiežam Reģistrēt jaunu pieteikumu:
2. Nosaukums: Valsts nodeva
3. Departaments: ILR
4. Kategorija (obligāti jānorāda tieši šī kategorija): Valsts nodeva
5. Pieteikuma apraksts:
5.1. Valsts nodevas rēķina numurs: (piemēram, LV714666666 vai VNR11102op/19)
5.2. Maksājuma identifikators: (skatīt tālāk aprakstu).
Maksājuma identifikators katram maksājuma uzdevumam ir unikāls un tā atrašanās vieta uz maksājuma uzdevuma katrai kredītiestādei atšķiras - zemāk norādītas dažas kredītiestādes un to piemēri maksājumu identifikatoru numuriem. Ja kādu citu kredītiestāžu vai pat šeit norādītajos maksājuma uzdevumos nav skaidrs, kurš iesniegtajam maksājumam ir maksājuma identifikators, pirms pieteikuma reģistrēšanas lūdzu sazinieties ar ILR administratoriem - ja pieteikumā tiks norādīts kļūdains identifikatora numurs, tad automatizācija nedarbosies, jo robots nespēs to pēc norādītā identifikatora atrast, vai arī pat var gadīties, ka robots atradīs citu nepareizu maksājumu un to kļūdaini piesaistīs citam rēķinam. Ja maksājuma uzdevumā nav norādīts unikālais maksājuma identifikators (kas var gadīties, ja pašvaldība iesniedz savas grāmatvedības izdrukātu maksājuma uzdevumu, kurš izdrukāts pirms iesniegšanas un apstrādes kredītiestādē), tad tā arī pierakstiet klāt pieteikumā, ka "maksājuma identifikatora nav" un uzreiz pievienojiet klāt maksājuma uzdevumu.
Latvijas Pasts (pārveduma Nr. čekā): 1903132599
Swedbank (Banka): MU0010193-5638580099 vai 2019051300519918
SEB (Reference): RD129876189

Citadele (Transakcijas nr.): FT190514SM4C

Luminor (Trans ID): RMZB2JW000

Valsts kase (maksājuma uzdevuma nr.): 000662

Izņēmums - Luminor, kas nāk no Rīgas pilsētas pašvaldības, kā identifikatoru jānorāda tikai maksājuma uzdevuma mērķī viņu norādīto identifikācijas numuru: RD020484AT0024

Vēl izņēmumi:
1) Papildus pieteikumiem jāpievieno maksājuma uzdevumi tad, ja valsts nodevu maksājumi veikti pirms 01.09.2018.
2) Šobrīd konstatēts, ka Valmieras novada pašvaldības un Babītes novada pašvaldības maksājumu identifikatora numuri netiek atpazīti, tāpēc piesakot pieteikumus par šo maksātāju rēķinu apvienošanu lūdzam šiem pieteikumiem pagaidām vēl pievienot klāt maksājumu uzdevumus.
Pieteikumā nedrīkst rakstīt nekādu citu informāciju (tai skaitā, "Labdien", "Nosūtu pieteikumu", utt., kā arī liekas atstarpes, papildus numerāciju vai vairākus Enter taustiņus starp cipariem), citādi automatizācija nedarbosies.
Turpmāk šajos pieteikumos pielikumi (PDF, attēli un citi faili) nav jāpievieno (izņemot norādītajos izņēmumos) - ja pieteikumā tiks norādīti kļūdaini vai nesaprotami dati, tad ILR administratori sazināsies ar pieteikuma pieteicēju un, ja būs nepieciešams, tad palūgs iesniegt valsts nodevas maksājuma uzdevumu. Ja ir kādas neskaidrības par maksājuma uzdevumu vai kādi citi jautājumi, pirms pieteikuma reģistrēšanas lūdzu sazinieties ar ILR administratoriem.
Pirms pieteikuma reģistrēšanas pārliecinieties, vai piedzinējs ir iemaksājis valsts nodevu pareizajā Valsts kases kontā (LV71TREL1060190911300) un pareizā apmērā (vismaz 3 EUR), kā arī vai maksājums jau ir ienācis Valsts kasē (maksājumi Valsts kasē tiek apstrādāti līdz vienai darbdienai).
Ja ir vairāk nekā viena valsts nodeva (vairāki rēķini), tad ievērojot pieteikuma noformēšanas 5. punktā norādīto secību turpina pildīt pieteikuma aprakstu, nospiežot tikai Enter taustiņu, stabiņā uz leju (skatīt tālāk piemēru attēlā). Ja viens maksājums ir par 6 EUR vai vairāk, tad katrai valsts nodevai apakšā jāraksta viens un tas pats maksājuma identifikators (skatīt piemēru attēlā).

2) Reģistrējot jaunu izpildu lietu piedzinēja iesniegtais valsts nodevas rēķina numurs nav atrodams, lai gan maksājuma uzdevumā rēķina numurs ir norādīts. Kāpēc rēķins izpildu lietu reģistrējot nav redzams?
Atbilde: Var būt vairāki varianti, kāpēc rēķins ILR nav redzams.
- Jāpārbauda, vai valsts nodevas maksājums ir pārskaitīts 3 EUR apmērā un uz pareizo Valsts kases valsts nodevu kontu, kas ir LV71TREL1060190911300. Ja nav, tad jālūdz piedzinējam iemaksāt valsts nodevu pareizajā apmērā un pareizajā kontā, norādot maksājuma mērķī rēķina numuru.
- Jāpārbauda, vai maksājuma uzdevumā tiešām ir pareizi norādīts rēķina numurs – vai nav sajaukti cipari ar vietām, vai kāds cipars nav izlaists vai par daudz pierakstīts (rēķina numurs sastāv no burtiem "LV" un 9 cipariem aiz tā) un vai cipariem priekšā bez atstarpes ir burtu kombinācija “LV”. Ja maksājuma mērķī rēķina numurs ir norādīts kļūdaini, tad ir nepieciešams pieteikt pieteikumu par valsts nodevas rēķina un maksājuma apvienošanu.
- Ja maksājums ir veikts tajā pašā dienā, tad tas vēl nav apstrādāts Valsts kasē un tāpēc nav vēl automātiski apstiprinājies un nav vēl redzams. Maksājumus Valsts kasē apstrādā līdz vienai darbdienai.
- Ja piedzinējs ir iesniedzis šādu pašu rēķinu un maksājuma uzdevumu jau citam tiesu izpildītājam, tad šis rēķins jau būs piesaistīts cita tiesu izpildītāja lietai un tāpēc vairs nav redzams un izmantojams. Tad ir jālūdz piedzinēju iemaksāt jaunu valsts nodevu pēc jauna rēķina, jo par katru izpildu lietu ir iemaksājama valsts nodeva 3 EUR apmērā.
- Rēķins automātiski nesavienojas ar maksājumu, ja maksātājs ir cita persona, nekā rēķinā norādītais piedzinējs.
- Visi rēķini ir derīgi mēnesi, uz katra rēķina ir norādīts rēķina apmaksas termiņš. Ja piedzinējs veic šī rēķina apmaksu pēc norādītā rēķina datuma, tad, pat ja maksājuma uzdevumā rēķina numurs tiek norādīts, rēķins ILR automātiski nesavienosies ar maksājumu - tad ir nepieciešams pieteikt pieteikumu par valsts nodevas rēķina un maksājuma apvienošanu.
Reizēm gadās arī cilvēcīga pārrakstīšanās kļūda, kā rezultātā var nejauši pievienot sava iecirkņa izpildu lietai citam iecirknim iesniegtu rēķinu. To iespējams noskaidrot pie ILR tehniskā atbalsta. Ja ir konstatēts, ka izpildu lietā ir pievienots kļūdains valsts nodevas rēķins, tad ir nepieciešams labot izpildu lietu un ar sarkano krustiņu noņemt nost no lietas nepareizo rēķinu un pievienot pareizo rēķinu.
Jautājumi par Izpildu lietām un ārējiem reģistriem.
1) Nevaru vairs lietu sarakstā atrast Izpildu lietu (vai dokumentu/maksājumu). Kur tā ir palikusi? Kā ILR darbojas arhivācija un kas tiek arhivēts?Atbilde: ILR automātiski tiek arhivētas pabeigtās un apturētās izpildu lietas un šo lietu dokumenti un maksājumi, kā arī veci lietām nepiesaistīti dokumenti un maksājumi, lai uzlabotu sistēmas ātrdarbību. Arhivētās lietas, dokumenti un maksājumi, meklējot tos lietu, dokumentu vai depozīta sarakstā, parādās tikai tad, ja ailē “Ieraksti” tiek izvēlēts “Visi” vai “Tikai arhivētie”. Pēc noklusējuma ailē “Ieraksti” rādās “Tikai aktīvie”. Ja apturētā lietā ir jāatjauno lietvedība, tad pašā lietā vispirms ir jāizņem ķeksītis no lodziņa “Arhivēts” un tad jānomaina lietai statuss uz "Atrodas piedziņas procesā", lai šī lieta atkal automātiski nearhivētos (arhivācijas process šobrīd sākas katru dienu pulksten 21:00 un turpinās līdz rītam). Ja nepieciešams atarhivēt kādu dokumentu vai maksājumu tikko atarhivētajā lietā, tad lietā dokumentu vai depozīta sadaļā ir jāieliek ķeksītis lodziņā pie vajadzīgajiem ierakstiem un jāspiež poga "Atarhivēt dokumentus" dokumentiem vai “Atarhivēt depozītus” maksājumiem. Savukārt lietām nepiesaistītos maksājumus ir iespējams atarhivēt atverot maksājumu, uzspiežot tieši uz maksājuma arhivētās piesaistes un nospiežot pogu “Atarhivēt”, bet lietām nepiesaistītos dokumentus ir iespējams atarhivēt atverot dokumentu un nospiežot tajā pogu “Atarhivēt”.
2) Vai ir iespējams anulēt Izpildu lietu?
Atbilde: Nē, tas nav iespējams. Atverot konkrēto izpildu lietas kartiņu, kura ir nekorekti aizpildīta, un nospiežot pogu "Labot" ir iespējams nomainīt visu iespējamo informāciju, arī izpildu lietas reģistrācijas datumu.
3) Kā darbojas VVDZ Parādnieku reģistrs? Kā noņemt reģistrēto atzīmi?
Atbilde: Ja izpildu lietā tiek ieslēgts monitorings VVDZ Parādnieku reģistram, ar to tiek nosūtīts pieprasījums VVDZ reģistrēt Parādnieku reģistrā atzīmi, un par šīs atzīmes reģistrēšanu tiek saņemta atbilde ZTI e-pastā. Lai pārbaudītu, vai parādniekam ir reģistrēta šī vai kāda cita atzīme, tad VVDZ Parādnieku reģistrā ir jānospiež poga "Aktualizēt", pēc kā lietā būs redzami dati par reģistrētajām atzīmēm (ja pēc datu aktualizēšanas nomainās aktualizācijas datums, bet tiek atgriezti "0" ieraksti, tad tas nozīmē, ka neviena atzīme nav reģistrēta).
Izpildu lietu pabeidzot ir jāatslēdz VVDZ Parādnieku reģistra monitorings un šī atzīme ir jānoņem. Lai noņemtu izpildu lietā reģistrēto atzīmi, ir jāaktualizē VVDZ Parādnieku reģistrs un jāatver aktualizētie dati, kuros jāatrod šaja izpildu lietā reģistrētā atzīme (atzīme tiek reģistrēta pamatojoties uz izpildu lietas Izpildu dokumenta numuru, datumu un izdevēju) un ar sarkano krustiņu tā jānoņem - pēc šīs darbības veikšanas kādu brīdi ir jāuzgaida, kamēr VVDZ pusē šis pieprasījums par atzīmes dzēšanu tiek apstrādāts. Ja vēlreiz aktualizējot un atverot aktualizētos datus redzat, ka joprojām ir iespējams nospiest krustiņu un atzīme nerādās dzēsta, nespiediet to vēlreiz, bet vēl pagaidiet, nepieciešamības gadījumā sazinieties ar ILR administratoriem. Kad atzīme VVDZ Parādnieku reģistrā būs noņemta, tad pēc datu aktualizēšanas pie šīs atzīmes būs aizpildīta informācija par atzīmes noņemšanas datiem.
4) Kā pārņemt datus no Sodu reģistra?
Atbilde: Ja kā izpildu dokuments jaunā izpildu lietā ir jāreģistrē administratīvā soda protokols (nevis lēmums), tad, reģistrējot jaunu izpildu lietu, ir jāievada precīzs protokola numurs ailē "Iesniegtā izpildu dok.nr." un jānospiež poga "Meklēt Sodu reģistrā" - tālāk sodu reģistra datu izgūšanas logā parādīsies atrastie prokoli ar šo protokola numuru vai arī būs iespējams atkārtot meklēšanu, ja šāds protokola numurs netiks atrasts. Atrodot nepieciešamo protokola ierakstu, jāspiež poga "Detalizēta informācija" un tālāk poga "Pārņemt informāciju". Pēc datu pārņemšanas pārbaudiet, vai pārņemtie dati sakrīt ar izpildu dokumentā norādīto (automātiski aizpildīsies tikai tie datu lauki, kādi Sodu reģistrā šim protokolam ir ievadīti), aizpildiet atlikušos datu laukus un spiediet pogu "Saglabāt". Svarīgi - ja pēc datu pārņemšanas Jūs izmainīsiet izpildu dokumenta numuru, tad informācija par pārņemto protokolu nenosūtīsies Sodu reģistram!
Atrodot protokolu ir pieejama arī poga "Nosūtīt paziņojumu Sodu reģistram", kura ir paredzēta tikai specifiskiem gadījumiem, kad viens ZTI pārsūta protokolu otram ZTI pēc piekritības, un tad šo pogu nospiežot uz Sodu reģistru tiek nosūtīta informācija par šo otro ZTI - viņa rekvizīti un informācija, ka ir mainīta šī protokola piekritība (pēc pogas nospiešanas nekāda atbilde par to netiek atgriezta).
5) Nevaru noņemt liegumu CSDD caur ILR. Kāpēc?
Atbilde: ILR neļauj noņemt tos liegumus, kas automašīnai uzlikti caur iepriekš ZTI izmantoto CSDD sistēmu, ja automašīnai ir vecais reģistrācijas numurs (kas neatbilst šī brīža Latvijas reģ.numuru standartam "LV-xxxx") - pārējos liegumus ILR ļauj noņemt, pat ja tas iepriekš reģistrēts caur CSDD sistēmu. Šādā gadījumā, ja caur ILR neizdodas vecos uzliktos liegumus noņemt, tad Jums tie ir jānoņem caur iepriekšējo CSDD sistēmu. Ja neatceraties sistēmas rekvizītus, tad Jums ir jāsazinās ar CSDD.
6) Ziņapmaiņas blokā redzami monitoringa ziņojumi par personu, kas ziņojumā norādītajā izpildu lietā nav parādnieks. Kāpēc?
Atbilde: Šādi gadījumi konstatēti, kad sākotnēji izpildu lietā bija pievienota šī persona un tika ieslēgts monitorings, bet pēc tam šī persona no izpildu lietas noņemta nost. Tad ir nepieciešams pievienot šo personu vēlreiz pie izpildu lietas kā parādnieku, ieiet ārējos reģistros un atslēgt monitoringu, pēc tam vēlreiz šo personu noņemt no lietas. Tas problēmu atrisinās.
7) Nav iespējams apskatīt VSAA datus pēc aktualizācijas - pēc datu aktualizēšanas pie "Dati ārējos reģistros" VSAA sadaļā neparādās nekāds ieraksts, lai gan aktualizācijas datums nomainījās/ lietā pie "Dati ārējos reģistros" VSAA sadaļā atverot ierakstu (ar pēdējo izmaiņu datumu 2016.gadā) parādās kļūdas paziņojums.
Atbilde: Ja parādnieks nekad nav bijis reģistrēts VSAA kā labumu guvējs vai nodokļu maksātājs, tad šādos gadījumos pēc VSAA datu aktualizēšanas aktualizācijas datums lietā pie ārējiem reģistriem veiksmīgi nomainās, taču neizveidojas jauns ieraksts par šo gadu, jo sistēmai nav datu, ko attēlot. Savukārt izpildu lietās, kas reģistrētas pirms 2017.gada, atverot šos VSAA datus, ir redzams ieraksts ar pēdējo izmaiņu datumu 2016.gadā, bet to nav iespējams atvērt (parādās kļūdas paziņojums), jo tajā arī nav nekādu datu, ko attēlot (2016.gadā šāds ieraksts izveidojās, kad tika uzsākta datu apmaiņa ar VSAA un lietā tika ieslēgts VSAA monitorings, bet jaunākās lietās šāds ieraksts, ja parādnieks VSAA nav reģistrēts, vairs neveidojas). Ja šādā izpildu lietā, kurā parādnieks VSAA nav reģistrēts, ir ieslēgts monitorings, tad ja kādā brīdī parādnieks VSAA tiks reģistrēts un sāks gūt ienākumus, tad ziņapmaiņas blokā atnāks monitoringa ziņojums par to.
Ja parādnieks ir reģistrēts VSAA, bet šogad nav reģistrētu ienākumu, tad pēc VSAA datu aktualizēšanas aktualizācijas datums lietā pie ārējiem reģistriem veiksmīgi nomainās un atverot VSAA datus tur ir redzams ieraksts par šo gadu ar pēdējo aktualizācijas datumu, bet to atverot ir redzama tukša tabula.
Jautājumi par Valsts kasi.
1) Vai var veikt pārskaitījumus no ILR sestdienās, svētdienās vai svētku dienās, ja ir pieslēgta Valsts kase?
Atbilde: Nē, nevar, jo Valsts kases informācijas sistēma neveic pārskaitījumus sestdienās, svētdienās vai svētku dienās, līdz ar to, ja šāds izejošais maksājums tiks veikts no ILR, maksājums tiks atgriezts ar kļūdu no Valsts kases.
2) Valsts kase atgriež maksājumu ar kļūdu, jo personas nosaukumā simboli, ko lai dara? Atbilde: Jāmaina manuāli personas kartiņā nosaukums, izņemot no nosaukuma simbolu, jo Valsts kase nepieņem maksājumus ar simboliem nosaukumā.
3) Pie izejošajiem maksājumiem ir redzami no Valsts kases atgriezti maksājumi ar kļūdu, lai gan Izpildu lietā jau tika veikti citi maksājumi, kas veiksmīgi izpildījās. Kā izdzēst šos kļūdainos maksājumus?
Atbilde: Kļūdaino maksājumu var anulēt zvērināts tiesu izpildītājs vai tā darbinieks, kam ir piešķirtas piekļuves tiesības rediģēt izejošos maksājumus, nospiežot pogu "Anulēt". Pēc tam šis maksājums ir atrodams zem statusa "Anulēts". Pēc maksājuma anulēšanas šo maksājumu var izdzēst, nospiežot pogu "Dzēst", taču tad šis maksājums tiks pilnībā izdzēsts no ILR un vairs nebūs atrodams.
4) Apskatot atskaiti “Maksājumu informācijas salīdzināšana” rādās nesakritības ILR un Valsts kasē ar ienākošajiem vai izejošajiem maksājumiem, tie rādās sarkanā krāsā. Izejošajam maksājumam nav nomainījies ILR statuss, lai gan Valsts kasē tas ir veiksmīgi izpildīts. Kā šo izlabot?
Atbilde: Ja ir kādas nesakritības ar ienākošajiem vai izejošajiem maksājumiem atskaitē “Maksājumu informācijas salīdzināšana”, vai arī kādam izejošajam maksājumam nav nomainījies ILR statuss, lai gan Valsts kasē tas ir veiksmīgi izpildīts, tad vienmēr vispirms ir nepieciešams manuāli aktualizēt datus sadaļā Ienākošo maksājumu reģistrs nospiežot pogu “Aktualizēt datus (manuāli)” atsevišķi par katru dienu, kurā ir problēmas. Tam vajadzētu sakārtot datus atskaitē, kā arī nomainīt statusus izejošajiem maksājumiem, kas ir jau izpildījušies. Ja problēma ar šo netiek novērsta, tad sazinieties ar ILR tehnisko atbalstu.
Papildus informācijai – poga “Maksājumu imports” Sadaļā Izejošo maksājumu reģistrs ir paredzēta tikai retiem gadījumiem, kad kaut kādu problēmu dēļ kādā konkrētā dienā ILR nerādās neviens izejošais maksājums, lai gan Valsts kasē ir izejošie maksājumi vai arī ja ir kļūdaini izdzēsti izejošie maksājumi. Tad pēc šīs pogas nospiešanas izvēlētās dienas izejošie maksājumi tiek atkārtoti ievilkti no Valsts kases, ja tādi jau neuzrādās ILR ar statusu Izpildīts. Ja šī poga tiks kļūdaini nospiesta tad, kad ILR rādās izejošie maksājumi, bet tiem nav nomainījušies statusi uz Izpildīts (kļūdaino statusu problēma ir jārisina kā iepriekš tika aprakstīts ar pogas “Aktualizēt datus (manuāli)” nospiešanu), tad šie maksājumi ILR parādīsies dubultā. Ja šī poga tika kļūdaini nospiesta un ir konstatēti izejošie maksājumi dubultā, tad katrs liekais izejošais maksājums ir jāanulē, līdz paliek izejošie maksājumi vienā eksemplārā. Ja ir šāda situācija radusies un ir nepieciešama papildus palīdzība, sazinieties ar ILR tehnisko atbalstu.
5) Atskaitē "Atlikumā esošo depozīta summu atšifrējums" sākumā parādās maksājumi ar mīnusa zīmi, lai gan atskaitē "Maksājumu informācijas salīdzināšana" visi ienākošie un izejosie maksājumi sakrīt ar Valsts kasi. Kā to novērst?
Atbilde: Katram izejošajam maksājumam ILR tiek nodrošināta piesaiste kādai konkrētai izpildu lietai vai arī veiktam maksājumam bez izpildu lietas. Ja no izejošā maksājuma šī piesaiste ar sarkano krustiņu tiek noņemta, tad šajā atskaitē "Atlikumā esošo depozīta summu atšifrējums" šis maksājums nepievienojas klāt aiz ienākošā maksājuma, kas tika izskaitīts, vai arī šajā atskaitē tas nerādās pie attiecīgās izpildu lietas, bet gan atrodas atskaites sākumā viens pats ar mīnusa zīmi. Lai izlabotu šo kļūdaino maksājumu piesaistes, ir nepieciešams atrast šos maksājumus, atverot sadaļu Izejošo maksājumu reģistrs, izvēloties Statuss "Visi" un Ieraksti "Visi", un ielikt ķeksīti pie "Rādīt tikai nepilnīgi ievadītos maksājumus" (šo maksājumu atlasīšana var aizņemt ILR kādu ilgāku laiku, jo sistēmai ir jāpārbauda visa iecirkņa depozīta maksājumu ierakstu piesaistes). Ja šādi tiek atlasīti kādi maksājumi, tad šiem maksājumiem nav piesaistes un tā būtu jāpievieno, atverot maksājumu un tad nospiežot pogu "Piesaistīt lietai". Taču, ja iepriekš jau ir pārbaudīts, ka ienākošie un izejošie maksājumi tajā brīdī jau sakrīt ar Valsts kasi, tas liecina par to, ka visticamāk ILR ir izveidoti dublikāti šiem izejošajiem maksājumiem, un tiem jau ir pievienota šī piesaiste. Ja ir radušies šādi dublikāti, tad viens no dublikātiem (tas, kam nav piesaistes) no ILR ir jāizdzēs, pirms tam to anulējot (par dublikātiem aprakstīts jau šīs sadaļas 4.punktā). Kad būs palicis tikai viens unikālais izejošais maksājums un/vai tam būs pievienota piesaiste, tad šis maksājums vairs nerādīsies šajā sadaļā pie "Rādīt tikai nepilnīgi ievadītos maksājumus", kā arī tas atskaitē nerādīsies ar mīnusa zīmi.
6) Kā pieslēgties Valsts kasei caur Izpildu lietu reģistru?
Atbilde: Jums iecirkņa iestatījumos jāpievieno Valsts kases iesūtītais sertifikāts un parole. Sīkāku informāciju skatīt šeit: Datu sinhronizācija ar Valsts kasi.
Jautājumi par piekļuves tiesībām un Citi jautājumi.
1) Birojā sācis strādāt jauns darbinieks vai arī izbeigtas darba tiesiskās attiecības. Kā darbiniekam ILR piešķir vai slēdz piekļuves tiesības?
Atbilde: Ja darbinieks iepriekš nav bijis ILR reģistrēts lietotājs, tad zvērinātam tiesu izpildītājam ir jāpiesaka pieteikums, izmantojot ILR pieteikumu moduli vai atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv un lūdzot izveidot jaunu lietotāju darbiniekam, norādot darbinieka vārdu, uzvārdu, personas kodu un e-pastu, kā arī norādot, kādas papildus piekļuves tiesības darbiniekam ir nepieciešams piešķirt (tiesības reģistrēt aizliegumus CSDD, piekļuve Kontu reģistra datu apmaiņai, tiesības rediģēt izejošos maksājumus, kā arī lietotāja tiesības e-izsolēs – tikai lasīšanas tiesības vai lasīšanas un labošanas tiesības). ILR administrators uz šī pieteikuma pamata izveidos jaunu lietotāju un nosūtīs uz norādīto darbinieka e-pastu linku pirmreizējai piekļuvei ILR (links būs derīgs tikai 24 stundas, ja termiņš nokavēts, tad jālūdz administratoram nosūtīt jaunu linku). Vienlaicīgi ar lietotāja izveidošanu zvērinātam tiesu izpildītājam ir jānosūta Tiesu administrācijai darbinieka aizpildīts Saistību raksts (šīs lapas pašās beigās ir pieejams tā attēls, kas jāsaglabā, jāizdrukā un jāaizpilda).
Ja darbinieks iepriekš jau ir bijis ILR reģistrēts lietotājs, tad zvērinātam tiesu izpildītājam ir jāpiesaka pieteikums, izmantojot ILR pieteikumu moduli vai atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv un lūdzot pievienot lietotāju viņa iecirknim, norādot, kādas piekļuves tiesības darbiniekam ir nepieciešams piešķirt. Pēc lietotāja pievienošanas prasītajam iecirknim, lietotājs varēs piekļūt ILR ar iepriekšējo paroli – ja parole ir aizmirsta, tā ir jāatjauno, ILR sākumā nospiežot uz “Aizmirsi paroli?”. Ja darbinieks jau iepriekš ir aizpildījis Saistību rakstu pie cita zvērināta tiesu izpildītāja, tad Saistību rakstu otrreiz nav jāsūta Tiesu administrācijai.
Kad darbinieks pārtrauc darba tiesiskās attiecības, tad zvērinātam tiesu izpildītājam ir jāpiesaka pieteikums, izmantojot ILR pieteikumu moduli vai atsūtot e-pastu uz ilr@ta.gov.lv un lūdzot slēgt piekļuvi ILR lietotājam, norādot datumu pēdējai darba dienai.
2) Ievadīju 3 reizes nepareizi paroli ILR, profils nobloķējās. Ko darīt?
Atbilde: ILR tiek bloķēta lietotāja piekļuve, ja 3 reizes tiek nepareizi ievadīta parole (tiek skaitītas kopā visas nepareizās ievades reizes pēc kārtas un no dažādiem datoriem). Šo piekļuvi atjaunot var tikai ILR administrators tehniskā atbalsta darba laikā. Tāpēc pēc 2 nepareizu paroļu ievadīšanas ir jāspiež links “Aizmirsi paroli?” – tad atnāks paroles atjaunošanas links uz ILR profila informācijā norādīto e-pastu. Tāpēc ir svarīgi vienmēr norādīt ILR profila informācijā aktuālāko e-pastu, kuram lietotājam ir piekļuve.
Ja lietotājam ILR vai EIV profila informācijā norādītais e-pasts vairs neeksistē, tad lietotājs nesaņems informatīvus paziņojumus uz savu e-pastu par aizvērtiem problēmpieteikumiem ILR, kā arī, ja lietotājam būs nepieciešams atjaunot ILR vai EIV paroli, jo tā būs aizmirsta, tad to nevarēs izdarīt, jo paroles atjaunošanas links tiek nosūtīts uz šo attiecīgajā profila informācijā norādīto e-pastu. Tāpēc lūdzam pārliecināties, vai katra lietotāja profila informācijā (gan ILR, gan EIV) ir pievienota tāda e-pasta adrese, kurai lietotājam šobrīd ir piekļuve - ja tur norādītā e-pasta adrese nav aktuāla, tad nepieciešams izlabot šo e-pasta adresi. To var izdarīt ILR uzspiežot augšējā sadaļā uz sava vārda, uzvārda un tālāk nospiežot "Labot" Manas detaļas sadaļā "Pamatinformācija", bet EIV ir jāieiet kā fiziskai personai un jāuzspiež augšā uz Mans profils un jāizvēlas "Mans lietotāja profils".
3) Ko darīt ja nestrādā virtuālais e-paraksts?
- Tā kā uz lietotāju datoriem var būt dažādas Adobe Reader versijas, kas katra var būt dažādi konfigurēta, tad, lai centralizēti spētu pārvaldīt dokumentu validāciju, LVRTC kā oficiālo un primāro elektroniski parakstītu dokumentu pārbaudes avotu rekomendē portālu www.eparaksts.lv.
- Jāveic pārbaude vai Adobe Acrobat Reader ir sagatavots darbam ar parakstītiem PDF dokumentiem. (Vairāk info https://www.eparaksts.lv/lv/palidziba/lietotaja-rokasgramata/lietotaja-rokasgramata/).
- Ja pēc 1. un 2. punktā minēto darbību veikšanas dokumenta pārbaudes rezultāti portālā uzrāda, ka paraksts nav derīgs, lūdzu, paziņojiet par to LVRTC. Jautājumus par droša elektroniskā paraksta iegūšanu un/vai lietošanu, datora konfigurēšanu, parakstītu dokumentu atvēršanu vai pārbaudi vai citus jautājumus saistībā ar eParakstu, lūgums rakstīt uz LVRTC palīdzības dienestu eparaksts@eparaksts.lv.
4) Masveida skenēšanas instalēšanas failu iespējams lejupielādēt šeit: https://failiem.lv/u/3q7wwjya. Datni instalē datora lietotājs ar Windows administratora tiesībām ("Run as administrator"). Arhīva parole "zti_ilr". Ja gadījumā links nedarbojas (sakarā ar datu uzglabāšanas termiņa noilgumu), lūdzu sazinieties ar ILR atbalsta dienestu, ievietosim instalēšanas failu atkārtoti.
5) Lai uzlabotu kopējo sistēmas ātrdarbību, aicinām visus lietotājus "iztīrīt" savu ziņapmaiņas bloku, arhivējot vecos un nevajadzīgos paziņojumus! Konstatēts, ka vairākos iecirkņos ir virs desmit tūkstošiem neizlasītu un nearhivētu monitoringa ziņojumu, līdz ar to katru reizi, kad šī iecirkņa lietotājs atver sistēmas sākumlapu, sistēma visus šos ziņojumus ir spiesta atlasīt, tādā veidā tērējot resursus, kas atbild par sistēmas ātrdarbību. Rezultātā visi pārējie ILR lietotāji izjūt to, kā sistēma uz brīdi "apstājas".
Lai arhivētu vairākus ziņojumus uzreiz, tādējādi ietaupot laiku, ziņapmaiņas blokā spiediet pogu "Uz sarakstu", atlasiet nepieciešamo informāciju ailē “Temats” (piemēram, parādnieka vārds, personas kods vai kāds konkrēts datu reģistrs), izvēlaties nepieciešamo ieliekot ķeksīti lodziņā blakus kolonnai "Temats" vai atzīmējiet visus lapā atvērtos ierakstus un spiediet pogu "Atzīmēt kā arhivētus".
Par izmaiņāmjaunajām amata atlīdzības koeficientosatlīdzībām un par automātisko koeficientu piemērošanu tām (INSTRUKCIJA).
15.12.2018. ILR tika uzstādīta jauna versija, ar kuru, atbilstoši grozījumiem MK noteikumos Nr. 451 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības taksēm", kas stājās spēkā no 02.11.2018., tika ieviestas izmaiņas amata atlīdzību summās, kā arī ieviestas jaunas funkcijas.
Jaunās amata atlīdzību summas automātiski piemērosies tajās izpildu lietās, kas reģistrētas ILR pēc 15.12.2018. - izpildu lietās, kas ILR reģistrētas no 02.11.2018. līdz 15.12.2018., lai amata atlīdzībai būtu izmantojami jaunie koeficienti, jaunā amata atlīdzība ir pievienojama manuāli kā jauna amata darbība lietā, bet iepriekšējai amata atlīdzībai ir jāizņem ķeksītis no "Iekļaut aprēķinos".
Līdz ar izmaiņām ILR ir izveidota jauna funkcija - automātiska amata atlīdzības koeficientu nomaiņa izpildu lietās. Atbilstoši MK noteikumu Nr.451 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības taksēm" 3.1 un 3.2 punktam, ILR ir ieviesti jauni koeficienti amata darbībai “amata atlīdzība”:
- samazinātais koeficients "Samazināta amata atlīdzība " (turpmāk tekstā - samazinātais koeficients) - amata atlīdzības summa reizinās ar 0.5;
- standarta koeficients "Pilna amata atlīdzība" (turpmāk tekstā - standarta koeficients) - amata atlīdzības summa reizinās ar 1.0;
- paaugstinātais koeficients "Palielināta amata atlīdzība" (turpmāk tekstā - paaugstinātais koeficients) - amata atlīdzības summa reizinās ar 1.5.
Ja VĒLATIES izmantot šo funkciju par automātisko amata atlīdzības koeficientu nomaiņu izpildu lietās, tad ir jārīkojas šādi:
- Reģistrējiet jaunu izpildu lietu un atveriet to.
- Lietā reģistrētajai amata atlīdzībai manuāli NEMAINIET koeficientu (pēc noklusējuma tam būs piemērots standarta koeficients).
- Izmantojiet definēto dokumentu veidni "[ 1.3] Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu (ar termiņu samazinātam koeficientam)” vai "[ 1.3] Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu (ar termiņu samazinātam koeficientam) (Detalizētais skatījums)”, sagataves sākumā norādot termiņu samazinātai atlīdzībai (tas ir termiņš, līdz kuram parādniekam ir jāsamaksā pilnā apmērā parāda un sprieduma izpildes izdevumu kopsumma, kā arī termiņš, līdz kuram parādniekam pēc uzaicinājuma ir jāierodas pie zvērināta tiesu izpildītāja; pēc noklusējuma termiņš sagataves sākumā jau automātiski ir norādīts 13 dienas papildus no dokumenta veidošanas datuma). Šajā dokumentā būs norādīta apmaksai parāda un sprieduma izpildes izdevumu kopsumma ar samazināto koeficientu, bet tālāk tekstā būs norādīta arī parāda un sprieduma izpildes izdevumu kopsumma ar standarta koeficientu (ar mērķi norādīt parādniekam, kāda būs apmaksājamā summa, ja norādītajā termiņā viss parāds pilnā apmērā netiks apmaksāts). Šo definēto veidni ir iespējams personalizēt, taču to drīkst izmantot tikai dokumenta "Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu” funkcijai, jo šai veidnei ir piesaistīta automātiska koeficientu nomaiņa amata atlīdzībām.
- Pēc šī dokumenta reģistrēšanas lietā reģistrētajai amata atlīdzībai koeficients automātiski nomainīsies uz samazināto koeficientu un lietā pie finanšu informācijas būs redzama tāda pati parāda un sprieduma izpildes izdevumu kopsumma, kāda norādīta dokumentā. Papildus lietā pie lietas reģistrācijas informācijas parādīsies uzraksts “Samazināta atlīdzība līdz”, pie kura būs norādīts termiņš, līdz kuram lietā amata atlīdzībai ir piemērots samazinātais koeficients (tas būs tas pats termiņš, kādu norādījāt veidojot dokumentu no definētās veidnes "[ 1.3] Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu (ar termiņu samazinātam koeficientam)”).
- Pēc šajā dokumentā norādītā termiņa beigām lietā reģistrētajai amata atlīdzībai koeficients automātiski nomainīsies uz standarta koeficientu. Ja parādnieks dokumentā norādītajā termiņā būs veicis parāda un sprieduma izpildes izdevumu apmaksu pilnā apmērā, bet koeficients lietā no samazinātā jau būs nomainījies uz standarta koeficientu, jo būs pagājis dokumentā norādītais termiņš, tad pirms aprēķina sastādīšanas nepieciešams manuāli nomainīt amata atlīdzībai koeficientu uz samazināto koeficientu (nospiediet amata darbībai “amata atlīdzība” pogu "Labot", ieķeksējiet otro ķeksīti pie koeficientiem "Norādīt manuāli" un no koeficientu saraksta izvēlieties "Samazināta amata atlīdzība" un nospiediet pogu "Saglabāt" - pie darbībām kolonnā "Koeficients" parādīsies "0.50 M", kas nozīmē, ka ir manuāli piemērots samazinātais koeficients). Ja parādnieks norādītajā termiņā nebūs veicis parāda un sprieduma izpildes izdevumu apmaksu pilnā apmērā vai nesamaksās neko, tad amata atlīdzībai koeficients nav jāmaina, tas jau automātiski būs nomainījies uz standarta koeficientu.
- Kad paies viens kalendārais gads no lietas reģistrēšanas datuma, lietā reģistrētajai amata atlīdzībai koeficients automātiski nomainīsies uz paaugstinātu koeficientu. Svarīgi – ja lietā tiek izmantota šī automātiskā koeficientu nomaiņa, tad šajā lietā nedrīkst manuāli mainīt koeficientus – ja amata atlīdzības koeficients būs norādīts manuāli, ja pie koeficientiem “Norādīt manuāli” būs ķeksītis ielikts, tad nekādi koeficienti lietā vairs automātiski nemainīsies.
- Ja vēlāk tiek konstatēts, piemēram, ka ir bijusi kāda kļūda dokumentā "Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu” un šis ir jānosūta atkārtoti, tad ir jāievēro iepriekš aprakstītā procedūra otrajā un trešajā solī, ievērojot to, ka pirms šī dokumenta sagatavošanas amata atlīdzībai ir jābūt automātiski piemērotam standarta koeficientam. Pēc atkārtota šāda dokumenta reģistrēšanas lietā pie reģistrācijas informācijas pie uzraksta “Samazināta atlīdzība līdz” parādīsies jaunais dokumenta termiņš un lietā notiks tie paši procesi, kādi aprakstīti ceturtajā un piektajā solī.
Ja NEVĒLATIES izmantot šo funkciju par automātisko amata atlīdzības koeficientu nomaiņu izpildu lietās, bet darboties kā līdz šim, tad ir jārīkojas šādi:
- Reģistrējiet jaunu izpildu lietu un atveriet to.
- Lietā reģistrētajai amata atlīdzībai manuāli nomainiet koeficientu uz samazināto koeficientu (uzspiediet amata darbībai “amata atlīdzība” pogu "Labot", ieķeksējiet otro ķeksīti pie koeficientiem "Norādīt manuāli" un no koeficientu saraksta izvēlieties "Samazināta amata atlīdzība" un nospiediet pogu "Saglabāt" - pie darbībām kolonnā "Koeficients" parādīsies "0.50 M", kas nozīmē, ka ir manuāli piemērots samazinātais koeficients. Informācijai - ja amata atlīdzības koeficients būs norādīts manuāli, ja pie koeficientiem “Norādīt manuāli” būs ķeksītis ielikts, tad nekādi koeficienti lietā automātiski nemainīsies).
- Izmantojiet to dokumentu veidni "Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu", kādu izmantojāt līdz šim (neizmantojiet jauno definēto veidni ar termiņu samazinātam koeficientam).
- Ja parādnieks dokumentā norādītajā termiņā būs veicis parāda un sprieduma izpildes izdevumu apmaksu pilnā apmērā, tad turpmāk amata atlīdzībai koeficients nav jāmaina (amata atlīdzībai ir jāatstāj uzliktais samazinātais koeficients). Ja parādnieks norādītajā termiņā nebūs veicis parāda un sprieduma izpildes izdevumu apmaksu pilnā apmērā vai nesamaksās neko, tad pēc dokumentā norādītā termiņa beigām lietā reģistrētajai amata atlīdzībai manuāli nomainiet koeficientu uz standarta koeficientu (uzspiediet amata darbībai “amata atlīdzība” pogu "Labot" un no koeficientu saraksta izvēlieties "Pilna amata atlīdzība" un nospiediet pogu "Saglabāt" - pie darbībām kolonnā "Koeficients" parādīsies "1.00 M", kas nozīmē, ka ir manuāli piemērots standarta koeficients).
- Kad paies viens kalendārais gads no lietas reģistrēšanas datuma, lietā amata atlīdzībai manuāli būs jānomaina koeficients uz "Paaugstināta amata atlīdzība", ja tas jau nebūs automātiski nomainījies.
Ja parādnieks lietā pieprasa samazināt amata atlīdzības taksi pamatojoties uz MK noteikumu Nr. 451 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības taksēm" 11.punktu (trūcīga persona vai persona ar politiski represētās personas statusu), tad amata atlīdzības summa ir jāieraksta manuāli (uzspiediet amata darbībai “amata atlīdzība” pogu "Labot", ieķeksējiet pirmo ķeksīti pie atlīdzības "Norādīt manuāli", aprēķiniet no amata atlīdzības pusi (ar 0.5 jāreizina tā amata atlīdzības summa, kāda ir norādīta lodziņā "Atlīdzība", bet amata atlīdzībai paliek norādīts arī tajā brīdī piemērojamais koeficients) un izlabojiet atlīdzības summu lodziņā "Atlīdzība" uz nepieciešamo summu, nospiediet pogu "Saglabāt" – lietā pie amata darbībām kolonnā "Aprēķinātā summa, EUR" parādīsies amata atlīdzības summa ar piemēroto samazinājumu atbilstoši MK noteikumu Nr.451 11.punktam un atbilstoši piemērotajam koeficientam, ja tajā brīdī tāds tiks piemērots).
Piemēram – parādnieks lūdz tiesu izpildītāju samazināt amata atlīdzības taksi, jo ir persona ar politiski represētās personas statusu. Lietā tiek piedzīts 5.00 Eur naudas sods un tajā brīdī amata atlīdzībai, kas pēc standarta šādai piedziņai ir 15.00 Eur, jau tiek piemērots samazinātais koeficients (līdz samazinātās atlīdzības termiņa beigām amata atlīdzība ir jāapmaksā 7.50 Eur apmērā). Lai samazinātu šo amata atlīdzību pēc parādnieka lūguma, ir nepieciešams labot amata atlīdzību un lodziņā “Atlīdzība”, kurā tobrīd ir ierakstīti 15.00 Eur, ir jāieraksta jaunā summa 7.50 Eur (jo 15.00 Eur reizinot 0.50 ir 7.50 Eur), neaiztiekot piemēroto samazināto koeficientu. Pēc pogas “Saglabāt” nospiešanas lietā pie amata darbībām kolonnā "Aprēķinātā summa, EUR" parādīsies aprēķinātā samazinātā amata atlīdzība 3.75 Eur apmērā. Atbilstoši MK noteikumu Nr. 451 11.punktam veiciet arī amata atlīdzības takses procentos manuālu samazinājumu, pēc tam pie finanšu informācijas būs redzama kopējā apmaksas summa ar samazināto amata atlīdzības taksi. Pēc samazinātā koeficienta termiņa beigām amata atlīdzībai koeficients jānomaina uz standarta koeficientu, kas nozīmē, ka 3.75 Eur amata atlīdzības vietā šim parādniekam ar politiski represētās personas statusu amata atlīdzība nu būs jau jāmaksā amata atlīdzība 7.50 Eur apmērā (plus pārējie sprieduma izpildes izdevumi un PVN) .
Ja parādniekam zudīs trūcīgās personas statuss, tad amata atlīdzības summa ir jānomaina atpakaļ, to labojot un izņemot ķeksīti no “Norādīt manuāli” pie atlīdzības vai ierakstot to manuāli, bet tajā brīdī piemērojamie koeficienti amata atlīdzībai paliek.
Papildus informācijai – izpildu lietās, kas reģistrētas ILR līdz 02.11.2018., esošajai amata darbībai “amata atlīdzība” joprojām ir pieejams koeficients “Puse no amata takses”, kas ir piemērojams amata atlīdzības samazināšanai atbilstoši MK noteikumu Nr.451 11.punktam. Izpildu lietās, kas reģistrētas ILR pēc 02.11.2018., vairs šāda koeficienta nav – šajās lietās atbilstoši MK noteikumu Nr.451 11.punktam amata atlīdzības summa ir jāaprēķina pašiem un jānomaina manuāli, kā iepriekš aprakstīts, bet jaunie amata atlīdzības koeficienti ir izmantojami tikai atbilstoši MK noteikumu Nr.451 3.1 un 3.2 punktam.
Tā kā šīs izmaiņas likumiski stājās spēkā ar 02.11.2018., taču ILR tehniskās izmaiņas tika ieviestas tikai ar 15.12.2018., tad šajā starpperiodā (no 02.11.2018. līdz 15.12.2018.) reģistrētajās izpildu lietās amata darbība "Amata atlīdzība" ir palikusi tā teikt vecā amata darbība, tāpēc, lai šajās izpildu lietās varētu izmantot jaunos amata atlīdzības koeficientus un lai tajā rādītos pareizā amata atlīdzības summa, tad šajās izpildu lietās ir nepieciešams manuāli pievienot jaunu amata darbību ar tādu pašu nosaukumu "Amata atlīdzība", bet kurai iestatījumos ir pieejami šie 3 koeficienti (ieliekot ķeksīti pie koeficientiem "Norādīt manuāli"), bet iepriekšējai amata darbībai "Amata atlīdzība" ir jāizņem ķeksītis no "Iekļaut aprēķinos" un jānomaina summa uz 0.
Par rīkojumu sūtīšanu kredītiestādēm (iestādēm) caur ILR izmantojot DIT (INSTRUKCIJA).
Droši
Saskaņā zvanietar Ministru kabineta noteikumiem Nr.167 "Kārtība, kādā veic datu apmaiņu attiecībā uz ILRelektroniski atbalstanosūtāmiem tālrunirīkojumiem un paziņojumiem par jebkurāmto neskaidrībāmizpildi" saistībāun Civilprocesa likuma Pārejas noteikumu 118.punktu, ar šīm2019.gada 1.jūliju datu apmaiņa starp zvērinātiem tiesu izpildītājiem (ZTI) un citāmkredītiestādēm izmaiņām.
Saistību(iestādēm) rakstanotiks veidlapa:

Ar 2019.gada 1.jūliju ILR tiek pieslēgtas šādas 19 kredītiestādes: AS Baltic International Bank; AS BlueOrange Bank; AS Danske Bank filiāle Latvijā; AS Expobank; AB Svenska Handelsbanken filiāle Latvijā; VAS Latvijas Pasts; AS LPB Bank; AS Luminor Bank filiāle Latvijā; AS Meridian Trade Bank; OP Corporate Bank plc filiāle Latvijā; AS PNB Banka; AS PrivatBank; AS Reģionālā investīciju banka; AS Rietumu Banka; AS Swedbank; AS Citadele banka; AS SEB banka; AS Rigensis Bank; AS Signet Bank. Pārējām iestādēm, kas vēl nav pieslēgtas ILR, rīkojumi jāsūta kā iepriekš. Ja ILR tiks pieslēgta vēl kāda iestāde, tad par to tiks paziņots ILR sākumlapā un arī šeit tiks papildināta ILR pieslēgto iestāžu informācija.
Par rīkojuma izveidošanu un nosūtīšanu kredītiestādei (iestādei).
Lai izveidotu un nosūtītu rīkojumu, vispirms ir nepieciešams par attiecīgo parādnieku aktualizēt datus Kontu reģistrā, lai pārliecinātos par konta esamību, kā arī par to, vai esošie parādnieka konti nav nesen slēgti. Pēc Kontu reģistra datu aktualizēšanas izpildu lietā ir jāatver sadaļa "Rīkojumi kredītiestādēm" un attiecīgā parādnieka sadaļā jāspiež poga "Pievienot jaunu". Pēc pogas "Pievienot jaunu" nospiešanas atvērsies rīkojuma reģistrēšanas logs, kurā nepieciešams ievadīt šādu informāciju:
1) "Kredītiestāde" - no krītošā saraksta jāizvēlas tā iestāde, kurai tiks sūtīts rīkojums (šeit uzrādās tikai tās iestādes, par kurām no Kontu reģistra iegūta informācija par attiecīgajam parādniekam atvērtiem kontiem).
2) "Rīkojuma tips": 1. "Pirmtiesības" - ar šo rīkojuma tipu tiks nosūtīts jauns rīkojums (par šādu rīkojumu tiks piemērota maksa 1.50 EUR apmērā); 2. "Kārtējais" - ar šo rīkojuma tipu tiks nosūtīts kāda caur šo ILR rīkojumu sadaļu iepriekš sūtīta Pirmtiesību rīkojuma precizējums vai atsaukums (par šādu rīkojuma precizējumu vai atsaukumu netiks piemērota maksa); 3. "Kārtējais/Pirmtiesības rīkojums papīra formā" - ar šo rīkojuma tipu tiks nosūtīts kāda ne caur šo ILR rīkojumu sadaļu (bet gan pa pastu vai e-pastu) iepriekš sūtīta rīkojuma precizējums vai atsaukums (par attiecīgā parādnieka katrai kredītiestādei pirmo šādu rīkojuma precizējumu tiks piemērota maksa 1.50 EUR apmērā, bet par nākamo tā paša rīkojuma precizējumu katrai kredītiestādei, kā arī par tāda rīkojuma atsaukumu netiks piemērota maksa).
3) "Pirmtiesību rīkojuma Nr." - nepieciešams aizpildīt, ja tiek izvēlēts rīkojuma tips "Kārtējais" vai "Kārtējais/Pirmtiesības rīkojums papīra formā". Ja tiek izvēlēts rīkojuma tips "Kārtējais", tad Pirmtiesību rīkojuma numurs ir jāizvēlas no krītošā saraksta (sarakstā būs redzami par attiecīgo parādnieku spēkā esošie (neatsauktie) Pirmtiesību rīkojumi, kas nosūtīti izvēlētajai iestādei caur ILR). Ja tiek izvēlēts rīkojuma tips "Kārtējais/Pirmtiesības rīkojums papīra formā", tad Pirmtiesību rīkojuma numura laukā ir nepieciešams ievadīt iepriekšējā rīkojuma, kuru precizē vai atsauc, numuru (maksimums 30 simboli kopā ar rīkojuma numuru), piemēram, "115/2014" vai "00012/117/2019-NOS". Svarīgi! Ja tiek precizēts vai atsaukts tāds iepriekšējais rīkojums, kurš tika sūtīts kopā par vairākiem solidārajiem parādniekiem, tad precizējot vai atsaucot šādu iepriekšējo rīkojumu aiz tā numura atdalot ar šķērssvītru ir jāievada arī parādnieka, par kuru šis rīkojums tiek sūtīts, personas kods (neatdalot pa vidu ar strīpiņu), dzimšanas datums (formātā dd.mm.gggg.) vai reģistrācijas numurs (maksimums 30 simboli kopā ar rīkojuma numuru), piemēram, "00012/117/2019-NOS/01016611112", "00012/117/2019-NOS/01.01.1966." vai "00012/117/2019-NOS/40000100000".
4) "Veicamās darbības" - ILR paredzētas šādas darbības rīkojumiem: 1 - Apķīlāt naudas līdzekļus; 2 - Pārskaitīt naudas līdzekļus uzturlīdzekļu lietā par uzturlīdzekļu piedziņu bērnam vai vecākam, vai UGFA; 3 - Pārskaitīt naudas līdzekļus; 4 - Līdz rīkojuma izpildei ik mēnesi saglabāt % no minimālās darba algas; 5 - Līdz rīkojuma izpildei ik mēnesi saglabāt noteiktu summu; 6 - Atcelt pienākumu ik mēnesi saglabāt % no minimālās darba algas; 7 - Atcelt pienākumu ik mēnesi saglabāt noteiktu summu; 8 - Atsaukt rīkojumu.
Pastāv šādi šo darbību ierobežojumi rīkojumos: 1 darbība nevar būt kopā ar 2,3,6,7 un 8 darbību. 2 darbība nevar būt kopā ar 1,3 un 8 darbību. 3 darbība nevar būt kopā ar 1,2 un 8 darbību. 4 darbība nevar būt kopā ar 6 un 8 darbību. 5 darbība nevar būt kopā ar 7 un 8 darbību. 6 darbība nevar būt kopā ar 1,4 un 8 darbību. 7 darbība nevar būt kopā ar 1,5 un 8 darbību. 8 darbība nevar būt kopā ar 1,2,3,4,5,6 un 7 darbību - tā var būt tikai viena pati rīkojumā. Vienā rīkojumā iespējams ievietot vairākas darbības, pie "Veicamās darbības" nospiežot pogu "Pievienot darbību", ja vien tās nav pretrunā ar norādītajiem darbību ierobežojumiem.
Ar 1 darbību tiek nosūtīts rīkojums tikai apķīlāt naudas līdzekļus atbilstoši CPL 599.prim panta pirmajai daļai. Pie šīs darbības ir jāaizpilda lauks ar apķīlājamo summu EUR (centi jāatdala ar komatu). Ar 2 darbību tiek nosūtīts naudas līdzekļu pārskaitīšanas rīkojums uzturlīdzekļu piedziņas izpildu lietās (C4 un noteiktās C24 izpildu lietās, kurās piedzinējs ir UGFA) atbilstoši CPL 599.prim panta piektās daļas 1. vai 2.punktam, vai atbilstoši šī panta astotajai daļai. Pie šīs darbības ir jāaizpilda lauks ar pārskaitāmo summu EUR, informācija par ZTI kontu un maksājuma mērķi uzrādīsies rīkojumā automātiski. Ar 3 darbību tiek nosūtīts naudas līdzekļu pārskaitīšanas rīkojums izpildu lietās (kas nav uzturlīdzekļu piedziņas lietas) atbilstoši CPL 599.prim panta piektās daļas 1. vai 2.punktam, vai atbilstoši šī panta astotajai daļai. Pie šīs darbības ir jāaizpilda lauks ar pārskaitāmo summu EUR, informācija par ZTI kontu un maksājuma mērķi uzrādīsies rīkojumā automātiski. Ar 4 darbību rīkojumam var pievienot parādniekam saglabājamo līdzekļu apmēru, izvēloties no krītošā saraksta 100% vai 50% minimālās mēneša darba algas apmēru atbilstoši CPL 599.prim panta otrajai daļai. Ar 5 darbību rīkojumam var pievienot parādniekam viena mēneša ietvarā saglabājamo līdzekļu apmēru ievadot konkrētu summu EUR. Svarīgi! 4 un 5 darbībai papildus ir iespējams norādīt arī konkrētu parādnieka kredītiestādes kontu, uz kura, atbilstoši CPL 599.prim panta sestajai daļai, šos saglabājamos līdzekļus saglabāt, taču, kā tika izrunāts ar LZTIP un kredītiestādēm - ja parādnieks lūdz saglabājamos līdzekļus saglabāt uz kādu konkrētu kontu, ZTI ir jāizskaidro, ka parādniekam būs labāk saglabāt šos līdzekļus visas kredītiestādes ietvaros (pat ja šobrīd kredītiestādē ir tikai 1 konts atvērts), attiecīgi pēc kredītiestāžu lūguma lūdzam šo konkrēto kontu norādīt tikai tajos retajos gadījumos, ja parādnieku neizdodas pārliecināt iesniegumā par līdzekļu saglabāšanu nenorādīt konkrētu kontu. Ar 6 darbību atceļ iepriekšējā rīkojumā norādītu 4 darbību. Ar 7 darbību atceļ iepriekšējā rīkojumā norādītu 5 darbību. Ar 8 darbību atsauc visu rīkojumu (atsaukt var tikai konkrētu Pirmtiesību rīkojumu, ar to vienlaicīgi atsaucot arī visus šī Pirmtiesību rīkojuma precizējumus).
Pēc rīkojuma izveidošanas var nospiest pogu "Saglabāt", kas izveidos rīkojuma sagatavi, vai pogu "Saglabāt un nosūtīt", kas nosūtīs rīkojumu kredītiestādei. Ja tiek izveidota sagatave, jāņem vērā, ka nākamo rīkojumu par šo parādnieku nevarēs izveidot, kamēr šī sagatave netiks nosūtīta vai izdzēsta.
Svarīgi! Ja pēc jau iestādei nosūtīta Pirmtiesību rīkojuma ar 3 darbību tai pašai iestādei tiks nosūtīts vēl viens Pirmtiesību rīkojums ar 3 darbību, tad tie ir uzskatāmi kā divi atsevišķi rīkojumi, no kuriem pēdējais saņemtais rīkojums iestādē tiks ielikts rīkojumu rindas beigās (attiecīgi šie abi rīkojumi summēsies kopā). Tas pats attiecas arī uz diviem Pirmtiesību rīkojumiem ar 2 darbību. Ja pēc jau iestādei nosūtīta Pirmtiesību rīkojuma ar 3 darbību tai pašai iestādei tiks nosūtīts Kārtējais rīkojums ar 3 darbību, tad šis rīkojums (precīzāk šī rīkojuma pārskaitāmā summa) stāsies Pirmtiesību rīkojuma vietā, tādējādi precizējot to (attiecīgi šie abi rīkojumi nesummēsies kopā). Ar Kārtējo rīkojumu ar 3 darbību iespējams precizēt Pirmtiesību rīkojumu, tikai norādot mazāku pārskaitāmo summu – lielāku summu ar 3 darbību precizēt nedrīkst! Piemēram, ja nosūtīts Pirmtiesību rīkojums ar 1 darbību (vai ar 3 darbību) par 100.00 EUR, tad pēc tam sūtot Kārtējo rīkojumu ar 3 darbību iespējams norādīt tikai 100.00 EUR vai mazāk (vairāk nedrīkst norādīt). Savukārt uzturlīdzekļu piedziņas izpildu lietās (C4 un noteiktās C24 izpildu lietās, kurās piedzinējs ir UGFA) ar Kārtējo rīkojumu ar 2 darbību iespējams precizēt Pirmtiesību rīkojumus norādot gan mazāku pārskaitāmo summu, gan lielāku pārskaitāmo summu. Piemēram, ja nosūtīts Pirmtiesību rīkojums ar 1 darbību (vai ar 2 darbību) par 200.00 EUR, tad pēc tam sūtot Kārtējo rīkojumu ar 2 darbību iespējams norādīt gan mazāku, gan lielāku summu par 200.00 EUR. Attiecīgi, ja tiek konstatēts, ka izpildu lietā ir nepieciešams piedzīt vēl papildus naudas līdzekļus, tad uzturlīdzekļu piedziņas lietās ir jāsūta Kārtējais rīkojums ar 2 darbību, tajā norādot visu kopējo izpildu lietā pārskaitāmo summu (tādējādi netiks zaudēta rīkojuma vieta iestādes rīkojumu rindā), bet pārējās izpildu lietās ir jāsūta jauns Pirmtiesību rīkojums ar 3 darbību, tajā norādot vēl papildus pārskaitāmo summu. Ja iestādei tika nosūtīts Pirmtiesību rīkojums ar 1 darbību (par apķīlāšanu), bet vēlāk konstatēts, ka summa ir nepieciešama mazāka, tad šo mazāko summu iestādei būs jānorāda ar Kārtējo rīkojumu ar 3 darbību, kas tiks nosūtīts, kad iestāde sniegs atbildi par pārskaitīšanai pieejamo summu (nosūtīt precizējumu ar precizētu 1 darbību nav iespējams).
Atbilžu saņemšana no kredītiestādēm (iestādēm).
Uz katru iestādei nosūtītu apķīlāšanas rīkojumu (Pirmtiesību rīkojums ar 1 darbību) iestādei 3 darbdienu laikā pēc rīkojuma saņemšanas (neieskaitot rīkojuma sūtīšanas dienu) ir jāatsūta ZTI ziņojums par apķīlātās summas pieejamo apmēru atbilstoši CPL 599.prim panta trešajai daļai. Šis ziņojums parādīsies ILR Ziņapmaiņas blokā un tajā būs redzama šāda informācija - izpildu lietas numurs, parādnieks, ziņojuma datums, iestādes nosaukums, Pirmtiesību rīkojuma numurs, pārskaitīšanai pieejamās summas apmērs un atgādinājums, ka 4 darbdienu laikā ZTI ir jānosūta iestādei rīkojums par naudas pārskaitīšanu (vai rīkojums par atcelšanu, ja līdz tam jau no citām iestādēm ir saņemta informācija par pietiekamiem un pieejamiem naudas līdzekļiem pārskaitīšanai). Papildus šī informācija par ziņojuma datumu un pārskaitīšanai pieejamo summu pēc ziņojuma saņemšanas būs redzama arī pie attiecīgā rīkojuma izpildu lietā rīkojumu sadaļā. Ja 3 darbdienu laikā (ieskaitot rīkojuma sūtīšanas dienu) iestāde vēl nebūs atsūtījusi šādu ziņojumu, tad ILR Ziņapmaiņas blokā tiks atsūtīts automātisks sistēmas ziņojums par to, ka "Nav atbildes par apķīlāšanas rīkojumu! Atlikusi 1 darbdiena, lai