ILR instrukcijas
Šeit tālāk aprakstītas šādas ILR instrukcijas:
1.instrukcija - Par rīkojumu sūtīšanu kredītiestādēm (iestādēm) caur ILR izmantojot DIT.
2.instrukcija - Par valsts nodevu pieteikumu noformēšanu.
3.instrukcija - Par jaunajām amata atlīdzībām un automātisko koeficientu piemērošanu tām.
4.instrukcija - Par E-adreses lietošanu ILR.
5.instrukcija – Izsoļu sludinājumu veidošana.
2.instrukcija - Par valsts nodevu pieteikumu noformēšanu.
Ja piedzinējs ir iesniedzis maksājuma uzdevumu par valsts nodevu, bet nav maksājuma mērķī norādījis rēķina numuru, tad maksājums nav piesaistījies automātiski pie rēķina, tāpēc ZTI ir jāpiesaka pieteikums par valsts nodevas maksājuma apvienošanu ar rēķinu, lai varētu šo rēķinu atrast un pievienot lietai. ILR tiek veikta automātiska šo rēķinu apvienošana – to dara valsts nodevu robots, tāpēc ir jāpiesaka pieteikums noteiktā formātā, lai valsts nodevu robots to varētu apstrādāt. Pēc rēķina apvienošanas valsts nodevu robots pieteikumā pieraksta komentāru "Piesaistīts" un pieteikumu aizver kā pabeigtu.

Pieteikuma noformēšanas instrukcija (skatīt piemēru attēlā):
1. Spiežam Reģistrēt jaunu pieteikumu:
2. Nosaukums: Valsts nodeva
3. Departaments: ILR
4. Kategorija (obligāti jānorāda tieši šī kategorija): Valsts nodeva
5. Pieteikuma apraksts:
5.1. Valsts nodevas rēķina numurs: (piemēram, LV714666666 vai VNR11102op/19)
5.2. Maksājuma identifikators: (skatīt tālāk aprakstu).
Maksājuma identifikators katram maksājuma uzdevumam ir unikāls un tā atrašanās vieta uz maksājuma uzdevuma katrai kredītiestādei atšķiras - zemāk norādītas dažas kredītiestādes un to piemēri maksājumu identifikatoru numuriem. Ja kādu citu kredītiestāžu vai pat šeit norādītajos maksājuma uzdevumos nav skaidrs, kurš iesniegtajam maksājumam ir maksājuma identifikators, pirms pieteikuma reģistrēšanas lūdzu sazinieties ar ILR administratoriem - ja pieteikumā tiks norādīts kļūdains identifikatora numurs, tad automatizācija nedarbosies, jo robots nespēs to pēc norādītā identifikatora atrast, vai arī pat var gadīties, ka robots atradīs citu nepareizu maksājumu un to kļūdaini piesaistīs citam rēķinam.
Ja maksājuma uzdevumā nav norādīts unikālais maksājuma identifikators (kas var gadīties, ja pašvaldība iesniedz savas grāmatvedības izdrukātu maksājuma uzdevumu, kurš izdrukāts pirms iesniegšanas un apstrādes kredītiestādē), tad tā arī pierakstiet klāt pieteikumā, ka "maksājuma identifikatora nav" un uzreiz pievienojiet klāt maksājuma uzdevumu, kā arī – ja maksājums ir veikts par lielāku summu nekā 3 EUR, tad rēķina apvienošana ar maksājumu tiks veikta manuāli, kas var aizņemt ilgāku laiku, jo valsts nodevu robots nevar apstrādāt maksājumus, kas nav 3 EUR apmērā.
Latvijas Pasts (pārveduma Nr. čekā): 1903132599
Swedbank (Banka): MU0010193-5638580099 vai 2019051300519918
SEB (Reference): RD129876189


Valsts kase (maksājuma uzdevuma nr.): 000662

Luminor bankas izdruka (Trans ID): RMZB2JW000

Luminor internetbankas izdruka (Maksājuma numurs): 19/11/20/143
Izņēmumi:
Izņēmums Nr.1 - Rīgas pilsētas pašvaldības maksājumiem, kas veikti caur Luminor, kā identifikatoru jānorāda tikai maksājuma uzdevuma mērķī viņu norādīto identifikācijas numuru: RD020484AT0024 - ja šāds numurs maksājuma uzdevuma mērķī nav atrodams, tad pieteikumā jāieraksta, ka maksājuma identifikatora nav un klāt pieteikumam jāpievieno maksājuma uzdevums.
Izņēmums Nr.2 - Valmieras novada pašvaldības un Jaunjelgavas novada domei maksājumiem, kas veikti caur SEB, kā identifikatoru jānorāda tikai maksājuma uzdevuma numuru (5 vai 6 cipari): piemēram, 45652 vai 870715.
Izņēmums Nr.3 - Babītes novada pašvaldības maksājumiem, kas tiek veikti no Luminor vai Swedbank, kā identifikatoru jānorāda tikai maksājuma uzdevuma numuru (4 cipari): piemēram, 6925.
Izņēmums Nr.4 - Papildus valsts nodevas pieteikumam jāpievieno maksājuma uzdevuma tad, ja:
1) valsts nodevas maksājums veikts pirms 01.09.2018.;
2) maksājuma uzdevumā nav atrodams šeit piemēros norādītais maksājuma identifikatora numurs;
3) maksājums veikts par summu, kas ir mazāka (valsts nodevas maksājums sadalīts vairākos maksājumos) vai lielāka par 3 EUR (vairākas valsts nodevas apmaksātas vienā maksājumā).
Pieteikumā nedrīkst rakstīt nekādu citu informāciju (tai skaitā, "Labdien", "Nosūtu pieteikumu", utt., kā arī liekas atstarpes, papildus numerāciju vai vairākus Enter taustiņus starp cipariem), citādi automatizācija (robots) nedarbosies.
Šajos pieteikumos pielikumi (PDF, attēli un citi faili) nav jāpievieno (izņemot norādītajos izņēmumos) - ja pieteikumā tiks norādīti kļūdaini vai nesaprotami dati, tad ILR administratori sazināsies ar pieteikuma pieteicēju un, ja būs nepieciešams, tad palūgs iesniegt valsts nodevas maksājuma uzdevumu.
Ja ir kādas neskaidrības par maksājuma uzdevumu vai kādi citi jautājumi, pirms pieteikuma reģistrēšanas lūdzu sazinieties ar ILR administratoriem.
Pirms pieteikuma reģistrēšanas pārliecinieties, vai piedzinējs ir iemaksājis valsts nodevu pareizajā Valsts kases kontā (LV71TREL1060190911300) un pareizā apmērā (3 EUR), vai maksājums jau ir ienācis Valsts kasē (maksājumi Valsts kasē tiek apstrādāti līdz vienai darbdienai), kā arī vai rēķina numurs ir uzrakstīts pareizi ( rēķina struktūra ir "LV" + 10 cipari aiz tā).
Uzmanību! Brīžos, kad sistēmā Horizon, kura veic rēķinu ģenerēšanu, ir kādi datu apmaiņas traucējumi, tad ģenerējot rēķinu izsoļu vietnē tiks ģenerēts rēķins ar struktūru "VNR" + 5 cipari + 2 burti +"/" +gada pēdējie 2 cipari. Šāds rēķina numurs arī ir derīgs, taču maksājums var automātiski neapvienoties ar rēķinu ILR – ja maksājums nav apvienojies, tad par šāda VNR rēķina numura apvienošanu ar maksājumu jāuzraksta uz ILR tehnisko atbalstu pieteikums un to apvienos manuāli (valsts nodevu robots šādus VNR rēķinus nevar apvienot ar maksājumu).
Ja ir vairāk nekā viena valsts nodeva (vairāki rēķini katrs ar savu maksājumu), tad ievērojot pieteikuma noformēšanas 5. punktā norādīto secību turpina pildīt pieteikuma aprakstu, nospiežot tikai Enter taustiņu, stabiņā uz leju.
Taču jāņem vērā, ka ja pieteikuma saturā tiks pieļauta kāda pārrakstīšanās kļūda, tad automatizācija (robots) darbosies tikai līdz tam maksājumam, kurā nebūs pieļauta kļūda - pārējos maksājumus sākot ar kļūdaino robots tālāk automātiski neapvienos, tāpēc lūdzam pirms pieteikuma iesniegšanas pārbaudīt datu pareizību, bet ja konstatēta kļūda - pieteikt jaunu pieteikumu, atsaucot iepriekšējo (ierakstot komentāru "atsaucu pieteikumu").
3.instrukcija - Par jaunajām amata atlīdzībām un automātisko koeficientu piemērošanu tām.
Jaunās amata atlīdzību summas automātiski piemērosies tajās izpildu lietās, kas reģistrētas ILR pēc 15.12.2018. - izpildu lietās, kas ILR reģistrētas no 02.11.2018. līdz 15.12.2018., lai amata atlīdzībai būtu izmantojami jaunie koeficienti, jaunā amata atlīdzība ir pievienojama manuāli kā jauna amata darbība lietā, bet iepriekšējai amata atlīdzībai ir jāizņem ķeksītis no "Iekļaut aprēķinos".
Līdz ar izmaiņām ILR ir izveidota jauna funkcija - automātiska amata atlīdzības koeficientu nomaiņa izpildu lietās. Atbilstoši MK noteikumu Nr.451 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības taksēm" 3.1 un 3.2 punktam, ILR ir ieviesti jauni koeficienti amata darbībai “amata atlīdzība”:
samazinātais koeficients "Samazināta amata atlīdzība " (turpmāk tekstā - samazinātais koeficients) - amata atlīdzības summa reizinās ar 0.5;standarta koeficients "Pilna amata atlīdzība" (turpmāk tekstā - standarta koeficients) - amata atlīdzības summa reizinās ar 1.0;paaugstinātais koeficients "Palielināta amata atlīdzība" (turpmāk tekstā - paaugstinātais koeficients) - amata atlīdzības summa reizinās ar 1.5.
Ja VĒLATIES izmantot šo funkciju par automātisko amata atlīdzības koeficientu nomaiņu izpildu lietās, tad ir jārīkojas šādi:
Reģistrējiet jaunu izpildu lietu un atveriet to.Lietā reģistrētajai amata atlīdzībaimanuāliNEMAINIET koeficientu(pēc noklusējuma tam būs piemērots standarta koeficients).Izmantojiet definēto dokumentu veidni "[ 1.3] Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu (ar termiņu samazinātam koeficientam)” vai "[ 1.3] Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu (ar termiņu samazinātam koeficientam) (Detalizētais skatījums)”, sagataves sākumānorādot termiņu samazinātai atlīdzībai(tas ir termiņš, līdz kuram parādniekam ir jāsamaksā pilnā apmērā parāda un sprieduma izpildes izdevumu kopsumma, kā arī termiņš, līdz kuram parādniekam pēc uzaicinājuma ir jāierodas pie zvērināta tiesu izpildītāja; pēc noklusējuma termiņš sagataves sākumā jau automātiski ir norādīts 13 dienas papildus no dokumenta veidošanas datuma). Šajā dokumentā būs norādīta apmaksai parāda un sprieduma izpildes izdevumu kopsumma ar samazināto koeficientu, bet tālāk tekstā būs norādīta arī parāda un sprieduma izpildes izdevumu kopsumma ar standarta koeficientu (ar mērķi norādīt parādniekam, kāda būs apmaksājamā summa, ja norādītajā termiņā viss parāds pilnā apmērā netiks apmaksāts). Šo definēto veidni ir iespējams personalizēt, taču to drīkst izmantot tikai dokumenta "Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu” funkcijai, jo šai veidnei ir piesaistīta automātiska koeficientu nomaiņa amata atlīdzībām.Pēc šī dokumenta reģistrēšanas lietā reģistrētajai amata atlīdzībaikoeficients automātiski nomainīsiesuz samazināto koeficientuun lietā pie finanšu informācijas būs redzama tāda pati parāda un sprieduma izpildes izdevumu kopsumma, kāda norādīta dokumentā. Papildus lietā pie lietas reģistrācijas informācijas parādīsies uzraksts “Samazināta atlīdzība līdz”, pie kura būs norādīts termiņš, līdz kuram lietā amata atlīdzībai ir piemērots samazinātais koeficients (tas būs tas pats termiņš, kādu norādījāt veidojot dokumentu no definētās veidnes "[ 1.3] Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu (ar termiņu samazinātam koeficientam)”).Pēc šajā dokumentā norādītā termiņa beigām lietā reģistrētajai amata atlīdzībaikoeficients automātiski nomainīsiesuz standarta koeficientu. Ja parādnieks dokumentā norādītajā termiņābūs veicisparāda un sprieduma izpildes izdevumu apmaksu pilnā apmērā, bet koeficients lietā no samazinātā jau būs nomainījies uz standarta koeficientu, jo būs pagājis dokumentā norādītais termiņš,tad pirms aprēķina sastādīšanas nepieciešams manuāli nomainīt amata atlīdzībai koeficientu uz samazināto koeficientu(nospiediet amata darbībai “amata atlīdzība” pogu "Labot", ieķeksējiet otro ķeksīti pie koeficientiem "Norādīt manuāli" un no koeficientu saraksta izvēlieties "Samazināta amata atlīdzība" un nospiediet pogu "Saglabāt" - pie darbībām kolonnā "Koeficients" parādīsies "0.50 M", kas nozīmē, ka ir manuāli piemērots samazinātais koeficients). Ja parādnieks norādītajā termiņānebūs veicisparāda un sprieduma izpildes izdevumu apmaksu pilnā apmērā vai nesamaksās neko,tad amata atlīdzībai koeficients nav jāmaina, tas jau automātiski būs nomainījies uz standarta koeficientu.Kad paies viens kalendārais gads no lietas reģistrēšanas datuma, lietā reģistrētajai amata atlīdzībaikoeficients automātiski nomainīsiesuz paaugstinātu koeficientu. Svarīgi – ja lietā tiek izmantota šī automātiskā koeficientu nomaiņa, tad šajā lietā nedrīkst manuāli mainīt koeficientus – ja amata atlīdzības koeficients būs norādīts manuāli,ja pie koeficientiem “Norādīt manuāli” būs ķeksītis ielikts, tad nekādi koeficienti lietā vairs automātiski nemainīsies.Ja vēlāk tiek konstatēts, piemēram, ka ir bijusi kāda kļūda dokumentā "Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu” un šis ir jānosūta atkārtoti, tad ir jāievēro iepriekš aprakstītā procedūra otrajā un trešajā solī, ievērojot to, ka pirms šī dokumenta sagatavošanas amata atlīdzībai ir jābūt automātiski piemērotam standarta koeficientam. Pēc atkārtota šāda dokumenta reģistrēšanas lietā pie reģistrācijas informācijas pie uzraksta “Samazināta atlīdzība līdz” parādīsies jaunais dokumenta termiņš un lietā notiks tie paši procesi, kādi aprakstīti ceturtajā un piektajā solī.
Ja NEVĒLATIES izmantot šo funkciju par automātisko amata atlīdzības koeficientu nomaiņu izpildu lietās, bet darboties kā līdz šim, tad ir jārīkojas šādi:
Reģistrējiet jaunu izpildu lietu un atveriet to.Lietā reģistrētajai amata atlīdzībaimanuāli nomainiet koeficientu uz samazināto koeficientu(uzspiediet amata darbībai “amata atlīdzība” pogu "Labot", ieķeksējiet otro ķeksīti pie koeficientiem "Norādīt manuāli" un no koeficientu saraksta izvēlieties "Samazināta amata atlīdzība" un nospiediet pogu "Saglabāt" - pie darbībām kolonnā "Koeficients" parādīsies "0.50 M", kas nozīmē, ka ir manuāli piemērots samazinātais koeficients. Informācijai - ja amata atlīdzības koeficients būs norādīts manuāli, ja pie koeficientiem “Norādīt manuāli” būs ķeksītis ielikts, tad nekādi koeficienti lietā automātiski nemainīsies).Izmantojiet to dokumentu veidni "Paziņojums par pienākumu izpildīt nolēmumu", kādu izmantojāt līdz šim(neizmantojiet jauno definēto veidniar termiņu samazinātam koeficientam).Ja parādnieks dokumentā norādītajā termiņābūs veicisparāda un sprieduma izpildes izdevumu apmaksu pilnā apmērā, tad turpmāk amata atlīdzībai koeficients nav jāmaina(amata atlīdzībai ir jāatstāj uzliktais samazinātais koeficients).Kad paies viens kalendārais gads no lietas reģistrēšanas datuma, lietā amata atlīdzībaimanuāli būs jānomaina koeficientsuz "Paaugstināta amata atlīdzība", ja tas jau nebūs automātiski nomainījies (ja nebūs izņemts ķeksītis no "Norādīt manuāli" un nebūs norādīts koeficients "1.00", tad koeficients nebūs automātiski nomainījies).
Ja parādnieks lietā pieprasa samazināt amata atlīdzības taksi pamatojoties uz MK noteikumu Nr. 451 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības taksēm" 11.punktu (trūcīga persona vai persona ar politiski represētās personas statusu), tad amata atlīdzības summa ir jāieraksta manuāli (uzspiediet amata darbībai “amata atlīdzība” pogu "Labot", ieķeksējiet pirmo ķeksīti pie atlīdzības "Norādīt manuāli", aprēķiniet no amata atlīdzības pusi (ar 0.5 jāreizina tā amata atlīdzības summa, kāda ir norādīta lodziņā "Atlīdzība", bet amata atlīdzībai paliek norādīts arī tajā brīdī piemērojamais koeficients) un izlabojiet atlīdzības summu lodziņā "Atlīdzība" uz nepieciešamo summu, nospiediet pogu "Saglabāt" – lietā pie amata darbībām kolonnā "Aprēķinātā summa, EUR" parādīsies amata atlīdzības summa ar piemēroto samazinājumu atbilstoši MK noteikumu Nr.451 11.punktam un atbilstoši piemērotajam koeficientam, ja tajā brīdī tāds tiks piemērots).
Piemēram – parādnieks lūdz tiesu izpildītāju samazināt amata atlīdzības taksi, jo ir persona ar politiski represētās personas statusu. Lietā tiek piedzīts 5.00 Eur naudas sods un tajā brīdī amata atlīdzībai, kas pēc standarta šādai piedziņai ir 15.00 Eur, jau tiek piemērots samazinātais koeficients (līdz samazinātās atlīdzības termiņa beigām amata atlīdzība ir jāapmaksā 7.50 Eur apmērā). Lai samazinātu šo amata atlīdzību pēc parādnieka lūguma, ir nepieciešams labot amata atlīdzību un lodziņā “Atlīdzība”, kurā tobrīd ir ierakstīti 15.00 Eur, ir jāieraksta jaunā summa 7.50 Eur (jo 15.00 Eur reizinot 0.50 ir 7.50 Eur), neaiztiekot piemēroto samazināto koeficientu. Pēc pogas “Saglabāt” nospiešanas lietā pie amata darbībām kolonnā "Aprēķinātā summa, EUR" parādīsies aprēķinātā samazinātā amata atlīdzība 3.75 Eur apmērā. Atbilstoši MK noteikumu Nr. 451 11.punktam veiciet arī amata atlīdzības takses procentos manuālu samazinājumu, pēc tam pie finanšu informācijas būs redzama kopējā apmaksas summa ar samazināto amata atlīdzības taksi. Pēc samazinātā koeficienta termiņa beigām amata atlīdzībai koeficients jānomaina uz standarta koeficientu, kas nozīmē, ka 3.75 Eur amata atlīdzības vietā šim parādniekam ar politiski represētās personas statusu amata atlīdzība nu būs jau jāmaksā amata atlīdzība 7.50 Eur apmērā (plus pārējie sprieduma izpildes izdevumi un PVN) .
Ja parādniekam zudīs trūcīgās personas statuss, tad amata atlīdzības summa ir jānomaina atpakaļ, to labojot un izņemot ķeksīti no “Norādīt manuāli” pie atlīdzības vai ierakstot to manuāli, bet tajā brīdī piemērojamie koeficienti amata atlīdzībai paliek.
Papildus informācijai – izpildu lietās, kas reģistrētas ILR līdz 02.11.2018., esošajai amata darbībai “amata atlīdzība” joprojām ir pieejams koeficients “Puse no amata takses”, kas ir piemērojams amata atlīdzības samazināšanai atbilstoši MK noteikumu Nr.451 11.punktam. Izpildu lietās, kas reģistrētas ILR pēc 02.11.2018., vairs šāda koeficienta nav – šajās lietās atbilstoši MK noteikumu Nr.451 11.punktam amata atlīdzības summa ir jāaprēķina pašiem un jānomaina manuāli, kā iepriekš aprakstīts, bet jaunie amata atlīdzības koeficienti ir izmantojami tikai atbilstoši MK noteikumu Nr.451 3.1 un 3.2 punktam.
Tā kā šīs izmaiņas likumiski stājās spēkā ar 02.11.2018., taču ILR tehniskās izmaiņas tika ieviestas tikai ar 15.12.2018., tad šajā starpperiodā (no 02.11.2018. līdz 15.12.2018.) reģistrētajās izpildu lietās amata darbība "Amata atlīdzība" ir palikusi tā teikt vecā amata darbība, tāpēc, lai šajās izpildu lietās varētu izmantot jaunos amata atlīdzības koeficientus un lai tajā rādītos pareizā amata atlīdzības summa, tad šajās izpildu lietās ir nepieciešams manuāli pievienot jaunu amata darbību ar tādu pašu nosaukumu "Amata atlīdzība", bet kurai iestatījumos ir pieejami šie 3 koeficienti (ieliekot ķeksīti pie koeficientiem "Norādīt manuāli"), bet iepriekšējai amata darbībai "Amata atlīdzība" ir jāizņem ķeksītis no "Iekļaut aprēķinos" un jānomaina summa uz 0.
4.instrukcija - Par E-adreses lietošanu ILR.
Izpildu lietu reģistrā galvenajā rīkjoslā atrodas sadaļa E-Adrese, ar divām apakšsadaļām Saņemto ziņojumu saraksts un Nosūtīto ziņojumu saraksts.
Ja ir ienācis jauns/-i ziņojums/-i, tad pie E-Adreses sadaļas parādās skaitlis ar saņemto ziņojumu skaitu.

Sadaļa pēc noklusējuma pieejama tiesu izpildītājiem un tiesu izpildītāju palīgiem. Ir iespējams piešķirt papildus piekļuves arī citiem ILR lietotājiem, lai varētu piekļūt šai e-adreses sadaļai.
1. Jebkuru dokumentu iespējams nosūtīt ar E-Adresi, atverot sadaļu Nosūtītie dokumenti un veidojot jaunu vai izmantojot esošu dokumentu, pēc adresāta izvēles ir jāizvēlas nosūtīšanas veids E-Adrese. Dokumentu iespējams veidot arī caur lietu, vai piesaistīt lietai atsevišķo dokumentu.
2. Ja personai ir pievienota E-adrese personas kartiņā, tad jāaizpilda temata un satura lauks, kas pamatā atspoguļosies adresātam ziņojumā. Ja E-Adreses nav vai tā ir kļūdaina, to iespējams izmainīt un ievadīt korekto. Fiziskām un juridiskām personām tiek piedāvāts pārbaudes rīks (poga Pārbaudīt E-Adresi), kas norādīs vai E-Adrese eksistē vai nē – juridiskām personām šī pārbaude darbojas tikai uz juridisko personu pamatE-Adresēm, bet ne uz apakšE-Adresēm juridisko personu struktūrvienībām (piemēram, nevarēs pārbaudīt uzņēmuma grāmatvedības apakšE-Adresi).

Savukārt valsts/pašvaldību iestādēm ir jāsūta ziņojumi uz tām E-Adresēm, kas ievadītas valsts/pašvaldību iestāžu personu kartiņās, pievēršot uzmanību E-Adreses struktūrai (vai tā ir pašas iestādes galvenā E-Adrese, kas sākas ar DEFAULT vai iestādes nodaļas/struktūrvienības E-Adrese, kas sākas ar citu simbolu virkni). Tāpat valsts un pašvaldību iestāžu e-adreses ir iespējams atrast ILR E-adrešu katalogā, kas pieejams ILR augšējā sadaļā zem "Reģistri".
Ja e-adreses ziņojums tiek sūtīts kādai valsts/pašvaldības iestādes struktūrvienībai, kurai nav sava reģistrācijas numura, tāpēc ILR nevar izveidot automātiski tehnisko e-adresi un tai nav savas e-adreses E-adrešu katalogā, tad ir jāizvēlas augstākās iestādes e-adresi, nospiežot uz pogas "E-adreses", tālāk uz pogas "Izmantot augstākās iestādes E-Adresi" un tur izvēlēties nepieciešamo e-adresi no augstākās iestādes personas kartiņas, pie kuras šī struktūrvienība ir pievienota kā personas kartiņa. Ja kāda valsts iestādes E-Adrese trūkst, jo nav iespējams atrast šādu iestādi vai tās struktūrvienību – sazinieties ar ILR Tehnisko atbalstu, kas veiks nepieciešamos labojumus valsts iestāžu kartiņās.
3. Pamata E-Adreses tiek veidotas ar _PRIVATE@ (fiziskām\juridiskām personām) un _DEFAULT@ (Valsts/pašvaldību iestādēm), pastāv arī apakš E-Adreses, piemēram, konkrētam departamentam/ nodaļai/struktūrvienībai, tad starp ’’_’’ un ’’@’’ var būt citi simboli. Piemēram, Valsts policijai pamata E-Adrese ir _DEFAULT@90000099040, savukārt Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldei E-Adrese ir VP_4@90000099040 (apakš E-Adrese Valsts policijai), bet Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Centra iecirknim E-Adrese ir VP_4_RCI@90000099040 (apakš E-Adrese Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldei).
Informācija par Valsts policijas aktivizētajām E-Adresēm (informācija uz 05.05.2020., pārējiem VP iecirkņiem un nodaļām (piem., SAPIB) E-Adreses uz šo brīdi nav, tās varat arī pārbaudīt ILR E-adrešu katalogā):
4. Valsts iestādēm E-Adrese ir obligāta un tā sastāv no _DEFAULT@ (vai ar simbolu virkni, ja tā ir valsts/pašvaldības iestādes struktūrvienības apakšE-Adrese) un iestādes reģistrācijas numura (11 cipari). Valsts/pašvaldību iestādēm E-Adreses adrese NEKAD nesāksies ar "_PRIVATE".
Valsts, pašvaldību un citu iestāžu reģistrācijas numurus, tāpat arī zvērinātu notāru un zvērinātu tiesu izpildītāju UR reģistrētos reģistrācijas numurus (lai pārliecinātos, vai ILR ievadīts korekts iestādes reģistrācijas numurs un vai tāda iestāde šobrīd UR ir reģistrēta/eksistē), var pārbaudīt https://www.ur.gov.lv/lv/ , meklētājā meklējot pēc nosaukuma vai reģistrācijas numura.
Papildus svarīga informācija: -tiesām un maksātnespējas procesa administratoriem E-Adreses piešķirtas tikai no 01.04.2021. MPA e-adreses sastāv no _DEFAULT@ un MPA sertifikāta numura. -Valsts ieņēmumu dienestam ir tikai galvenās iestādes E-Adrese, tātad visām VID struktūrvienībām adresētie dokumenti ir jāsūta izvēloties augstākās iestādes e-adresi, kāda ir pievienota pie VID personas kartiņas. -ne visiem Valsts policijas iecirkņiem ir E-Adreses (tiem, kuriem ir, E-Adreses ir ievadītas valsts/pašvaldības tipa personu kartiņās – ja kādam iecirknim nav, tad E-Adreses ziņojums jāsūta augstākai iestādes struktūrai, tas ir, attiecīgajai Valsts policijas reģiona pārvaldei).
5. Pielikumus pievieno izejošā dokumenta projekta veidnē apakšā, dokuments tiek saglabāts un reģistrēts Izpildu lietu reģistrā, bet E-Adreses ziņojums tiek pārnests uz E-Adreses sadaļu galvenajā rīkjoslā Nosūtīto ziņojumu saraksts. Kamēr izejošais dokuments nav ILR reģistrēts, tikmēr e-adreses sagatave šajā sarakstā nav redzama. Pēc noklusējuma ar E-Adreses ziņojumu tiek sūtīts tikai elektroniski parakstītais pielikuma fails EDOC (ja pielikumā nav elektroniski parakstīta dokumenta, tad pēc noklusējuma tiek sūtīti visi izejošajam dokumentam pievienotie faili) - ja ar ziņojumu ir nepieciešams nosūtīt vēl kādu citu no izejošajam ziņojumam pievienotajiem failiem, tad ir jāatver attiecīgais E-Adreses ziņojums un tajā pirms pogas "Nosūtīt" nospiešanas ar ķeksīti jāatzīmē tie pielikumi, kurus vēl nepieciešams nosūtīt ar šo ziņojumu (no izejošā dokumenta sūtot E-Adreses ziņojumu tiek sūtīti tie pielikuma faili, kas atzīmēti pēc noklusējuma, izejošajā dokumentā nevar atzīmēt ar ķeksīti nosūtāmos pielikumus).

6. Nosūtīto ziņojumu sarakstā ziņojumu iespējams Rediģēt (Tematu, Saturu), Nosūtīt un Anulēt.

7. Saņemto ziņojumu sarakstā ziņojumus iespējams atfiltrēt, meklēt pēc temata un sūtītāja. Tāpat tos iespējams atzīmēt, kā izlasītus un atzīmēt kā neizlasītus. Atverot saņemto ziņojumu to iespējams Reģistrēt saņemto dokumentu sarakstā vai Atbildēt uz ziņojumu nonākot jauna dokumentu projekta veidnē, kur veidojam atbildi tā pat, kā iepriekš minēts pie nosūtītajiem dokumentiem. Adresāts automātiski tiks saglabāts un pievienots Saņēmēja logā. Izvēlamies sūtīšanas veidu, aizpildām vajadzīgo un saglabājam.

8. Ziņojuma reģistrācija.

E-Adreses tiek glabātas personas kartiņā sadaļā E-Adrese.

E-Adresi iespējams pievienot pēc pogas Labot nospiešanas, kā arī tā pievienojas no saņemtiem E-Adreses ziņojumiem.
E-Adreses ziņojumu saņemšana norit reizi precīzā stundā, attiecīgi, piemēram 9:00, 10:00, 11:00, utt., bet sūtīšana notiek gandrīz uzreiz (mirklī, kamēr ziņojums ir tikai ievietots sūtīšanas rindā un vēl nav nosūtīts, ziņojumam rādās statuss "Rindā"). Par E-Adreses ziņojumiem tiek sūtītas arī notifikācijas, kas krīt Ziņapmaiņas blokā, ja ziņojums nav nosūtīts vai tam ir cita kļūda.
9. Ziņojumu statusi:
"Sagatave" - tiklīdz izejošajam dokumentam tiek pievienots nosūtīšanas veids E-Adrese, tiek izveidots E-Adreses ziņojums ar statusu "Sagatave".
"Anulēts" - kad tiek noanulēts pats E-Adreses ziņojums (anulēt var tikai sagatavi vai kļūdaini nosūtītu ziņojumu).
"Rindā" - starpstatuss starp "Sagatave" un "Nosūtīts" (ziņojums no ILR ir izsūtīts, bet vēl nav nodots uz VRAA (Valsts reģionālās attīstības aģentūra)).
"Nosūtīts" – ziņojums izsūtīts no ILR sistēmas, bet saņēmējs vēl nav to saņēmis (ziņojums veiksmīgi nodots no ILR uz VRAA).
"Noraidīts" - VRAA nav pieņēmis ziņojumu (piemēram, tehniski traucējumi VRAA pusē).
"Kļūda nosūtot" – VRAA konstatējis kļūdu no ILR izsūtītajā ziņojumā, dēļ kā to nevar nosūtīt saņēmējam (piemēram, nepareizi ierakstīta E-Adrese saņēmējam vai arī saņēmējam nav aktivizēta E-Adrese).
"Saņēmēja pieņemts" – ziņojums no VRAA ir nosūtīts saņēmējam uz Latvija.lv (ienācis saņēmēja E-Adreses gala pasta kastē).
"Saņēmēja noraidīts" – ja Saņēmēja E-Adreses gala pasta kaste nepieņem ziņojumu no VRAA (Saņēmējs ir izguvis iestādes sūtīto dokumentu no E-Adreses sistēmas un noraidījis tā saņemšanu – maksimums 7 dienu laikā šāds statuss tiek atgriezts, ja uz ziņojumu netiek atbildēts, ka tas ir veiksmīgi saņemts).
10. Papildus VRAA sniegtās vadlīnijas (https://viss.gov.lv/lv/Informacijai/Dokumentacija/Vadlinijas/e-adrese un http://www.varam.gov.lv/lat/darbibas_veidi/e_parv/e_adrese/ ):
ATĻAUTIE pielikumu formāti sūtīšanai privātpersonām uz e-adresi, kuras izmanto Latvija.lv, ir noteikti atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 28.jūlija noteikumu Nr.473 "Elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtība valsts un pašvaldību iestādēs un kārtība, kādā notiek elektronisko dokumentu aprite starp valsts un pašvaldību iestādēm vai starp šīm iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām" 10.punktam, kā arī ņemot vērā līdz šim biežāk izmantotos dokumentu formātus, un ir šādi: pdf, .doc, .docx, .odt, .ods, .odp, .jpeg, .jpg, .png, .tiff, .tif, .edoc, .xlsx, .pptx, .txt.
AIZLIEGTIE simboli pielikumu nosaukumos sūtīšanai privātpersonām uz e-adresi, kuras izmanto latvija.lv, ir šādi: |\/":*?()
Sūtot uz Latvija.lv e-adresi ziņojumus ar pielikumiem, kuru formāti nav šeit minēti vai kuru nosaukumi saturēs minētos simbolus, tie tiks noraidīti un adresāts tos nesaņems.
Par piekļuves tiesībām - E-Adreses sadaļa (lai apskatītu saņemtos ziņojumus, tos reģistrētu un nosūtītu izejošos ziņojumus) pēc noklusējuma pieejama tiesu izpildītājiem un tiesu izpildītāju palīgiem, un tiem darbiniekiem, kam piešķirtas šādas tiesības pēc tiesu izpildītāja pieteikuma, bet visiem ILR lietotājiem ir tiesības veidot dokumentus un izvēlēties nosūtīšanas veidu E-Adresi bez piešķirtām papildus tiesībām.
5.instrukcija – Izsoļu sludinājumu veidošana.
Izpildu lietu reģistrā tiek veidotas divu veidu izsoles – nekustamo īpašumu izsoles un kustamo mantu izsoles. Elektronisko izsoļu vietnē tiek veidotas publiskās izsoles.
1) Nekustamo īpašumu izsoles.
Nekustamo īpašumu izsoles iespējams rīkot, ja personai pieder nekustamais īpašums un dati par īpašumu ir iegūstami no Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas (VVDZ) un/vai Valsts zemes dienesta (VZD). Pirms izsoles sludinājuma veidošanas ir obligāti jāaktualizē dati VVDZ un VZD. Ja īpašums ir reģistrēts tikai VZD, tad lietā sadaļā "Dati ārējos reģistros" pie VVDZ ir jāpievieno ieraksts par šo īpašumu ar datiem no VZD (aizpildot arī platību hektāros), nospiežot pogu "Reģistrēt manuāli".


Izsoles sludinājuma veidošana:
1. Jānorāda "Izsoles kārta" ("1" vai "2").
2. Jāizvēlas izsoles "Tips" (nekustamā īpašuma izsolei tips "Nekustamais īpašums").
3. Jāizvēlas īpašuma "Kategorija" (nekustamā īpašuma izsolei nekustamā īpašuma veids).
4. Jāizvēlas "Izsoles objekts" (nekustamo īpašumu izsolēs kā izsoles objekts ir jāizvēlas no VVDZ izgūtais ieraksts, kam adresei klāt ir norādīts pasta indekss, bet ja nekustamais īpašums ir reģistrēts tikai VZD, tad šāda nekustamā īpašuma izsolē kā izsoles objekts ir jāizvēlas tas ieraksts, kas pievienots lietā iepriekš pie VVDZ manuāli un kuram adresei klāt ir norādīta platība hektāros, savukārt kustamās mantas izsolēs šeit varēs jāizvēlas lietā pievienoto kustamās mantas objektu).
5. Jānorāda īpašuma "Daļa", kas tiek izsolīta (daļas jāatdala ar simbolu ‘’/’’ – ja tiek izsolīts viss īpašums, tad jānorāda "1/1", ja tikai puse no īpašuma, tad "1/2", utt.).
6. Jāaizpilda summu lauki (jānorāda "Novērtējums", "Sākumcena", "Izsoles solis" – "Nodrošinājuma maksa" aprēķināsies automātiski no "Novērtējuma" summas, kā arī jāpievērš uzmanība lauciņam "Pievienot PVN", vai konkrētajā izsolē norādītajām summām vajag piemērot PVN).
7. Jānorāda "Izsoles sākuma datums" - izsoles publiski kļūst pieejamas izsoļu vietnē (sākas) katru darba dienu pulksten 13:00, attiecīgi, ja izsoles sludinājumu veido pirms pulksten 13:00, to iespējams nopublicēt (uzsākt) izsoļu vietnē tajā pašā dienā, bet ja vēlāk kā pulksten 13:00, tad ne ātrāk kā ar nākamo dienu. Taču veidojot nekustamā īpašuma izsoles sludinājumus ir jāņem vērā arī Latvijas Vēstneša publikāciju ievietošanas ātrums, kas aptuveni ir 5 darba dienas no informācijas saņemšanas brīža.
8. "Izsoles noslēguma datums un laiks" – aizpildīsies automātiski, rēķinot 30 dienas no "Izsoles sākuma datuma", bet ja noslēguma datums iekrīt brīvdienās vai svētku dienās, tad sistēma automātiski aprēķinās noslēguma datumu tā, lai tas noslēgtos nākamajā darbdienā.
9. Jāaizpilda "Sludinājuma virsraksts" un "Sludinājuma teksts", kur apraksta izsolāmo objektu (svarīgi sludinājuma tekstā neizmantot aizliegtos simbolus ($#@& un citus speciālos simbolus, piemēram, Word failā izveidotu cieto atstarpi), jo publikāciju tad nevarēs nopublicēt).
10. Jāaizpilda informācija par izsoles organizētāju ("Maksātāja dati", "Maksājuma dati", "Sludinājuma dati").
11. "Pielikumi" – attēli nedrīkst katrs pārsniegt 5 MB un to nosaukumi nedrīkst saturēt aizliegtos simbolus ($#@& un citus speciālos simbolus). Visi pielikumi sludinājumam (ieskaitot novērtējuma failus) kopā nedrīkst pārsniegt 20 MB, tāpēc ja attēli ir lieli vai daudz, tad tos noteikti vajag samazināt ar datu samazinājuma programmām.
12. "Novērtējuma pielikums" - novērtējuma faila nosaukums nedrīkst saturēt aizliegtos simbolus, ierobežojums šajā novērtējumu sadaļā ir 3 faili, bet visi pielikumi sludinājumam kopā (ieskaitot klāt arī attēlus) nedrīkst pārsniegt 20 MB. SVARĪGI – šie faili NEDRĪKST saturēt informāciju, kas aizsargāta ar GDPR (piemēram, parādnieka vai citu īpašuma aizlieguma atzīmju reģistrētāju personas kodi), par datu aizsardzību šajā failā ir atbildīgs izsoles rīkotājs.
13. "Adreses informācija" - objekta atrašanās vieta ir obligāti aizpildāms lauks, to var norādīt manuāli ieklikšķinot uz kartes vai nospiežot pogu "Iezīmēt punktu pēc adreses" vai pogu "VZD koordinātas".

Kad izsoles sludinājums (publikācija) ir aizpildīts, jāievēro secība sludinājuma reģistrēšanai (publiskošanai). Ja ir nepieciešama publikācija Latvijas Vēstnesī, tad šo pogu "Reģ. slud. LV.LV" spiež pirmo un tikai pēc tam spiež pogu "Reģ. slud. E-izsolēs", bet ja nav nepieciešama publikācija Latvijas Vēstnesī, tad jāspiež tikai poga "Reģ. slud. E-izsolēs". Ja kļūdas pēc šī secība netika ievērota un tomēr bija nepieciešama publikācijas Latvijas Vēstnesī, tad sludinājums ir jāanulē un to pašu sludinājumu jāreģistrē atkārtoti pareizajā secībā - šo darbību nav iespējams veikt, ja izsole jau ir publiski redzama izsoļu vietnē (sākusies), jo izsoles sludinājumu ILR nevar anulēt pēc izsoles sākšanās (tad ir jāpārtrauc izsole no izsoļu vietnes ar visām pārtrauktas izsoles sekām).

Pēc sludinājuma reģistrēšanas pārliecināties par to, vai publikācija ir veiksmīgi nodota Latvijas Vēstnesim, var ILR sadaļā "Reģistri", "EIS sludinājumu reģistrs", kur laukam kolonnā "LV publicēšanas nr." ir jābūt aizpildītam ar Latvijas Vēstneša piešķirto numuru (piemēram, P2000018446) - ja šajā laukā numura nav, tad Latvijas Vēstnesis nav saņēmis datus par šī sludinājuma publicēšanu (sludinājumā nav nospiesta poga "Reģ. slud. LV.LV"). Savukārt kolonnā "E-izsoles statuss" būs redzams statuss "Publicēts", ja sludinājums būs publicēts Elektronisko izsoļu vietnē.

2) Kustamās mantas izsoles.
Kustamo mantu var iedalīt trīs veidos: 1.transportlīdzekļi (kas ir reģistrēti CSDD), 2.bezķermeniskas mantas (piemēram, akcijas un kapitāldaļas) un 3.cita kustama manta, kas nav iegūstama no Izpildu lietu reģistram pieslēgtiem reģistriem un ir ķermeniska (piemēram, apģērbs, mēbeles, sadzīves tehnika un traktortehnika). Katrai kustamai mantai pirms izsoles sludinājuma veidošanas lietā pie "Dati ārējos reģistros" ir jāizveido attiecīgs mantas ierasts, kas būs izsoles objekts kustamās mantas izsoles sludinājumā.
1. Transportlīdzekļi.
Lai izsolītu CSDD reģistrētu transportlīdzekli izsolē, lietā sadaļā "Dati ārējos reģistros" nepieciešams aktualizēt CSDD datus, pēc tam CSDD reģistrā jāatver attiecīgais transportlīdzekļa ieraksts un tajā jāaizpilda sadaļa "Novērtējums", nospiežot uz pogas "Pievienot jaunu".

Sadaļā "Novērtējums" obligāti aizpildāmi lauki "Novērtētājs", "Izveidots" (veiktā novērtējuma datums) un "Novērtējums" (novērtētā transportlīdzekļa summa, kas parādīsies pēc tam arī izsoles sludinājumā), pēc tam jāspiež poga "Saglabāt".

Pēc novērtējuma aizpildīšanas transportlīdzekli jeb objektu ir jāievieto aktā.
Ja akts vēl nav reģistrēts ILR Aktu sarakstā, tad tas ir jāizveido transportlīdzekļa ierakstā nospiežot pogu "Izveidot aktu" (objektu aktā jāievieto sadaļā "Apķīlātā manta" ar pogu "Pievienot").
Ja akts jau ir reģistrēts ILR Aktu sarakstā, tad transportlīdzekļa ierakstā jānospiež uz "Norādiet aktu" un tur jāizvēlas jau izveidotais akts, pēc tam jāspiež poga "Ievietot".
Ja akts ir reģistrēts ILR, bet to nepiedāvā šajā sarakstā, tad aktam nav korekts dokumenta veids. Sarīgi - lai objektu iekļautu aktā, aktam ir jābūt piesaistītam lietai un reģistrētam tikai ar akta jeb dokumenta veidu "Akts par īpašuma apraksti".


Pēc objekta pievienošanas aktam sludinājuma veidošana notiek tieši tā pat kā nekustamajam īpašumam lietas sadaļā "Sludinājums e-izsolei" nospiežot pogu "Izveidot sludinājumu", kurā pie izsoles objekta tiks piedāvāts apķīlātais transportlīdzeklis, ja darbības objekta apķīlāšanai tika veiktas korekti. Sludinājuma veidošanā jāņem vērā tie paši nosacījumi, kas pie nekustamo īpašumu izsolēm.
2. Bezķermeniskas mantas (piemēram, akcijas un kapitāldaļas).
Lai izveidotu bezķermenisku mantu kā apķīlāto mantu (izsoles objektu), lietā sadaļā "Dati ārējos reģistros" jānospiež poga "Pievienot jaunu" sadaļā "Apķīlātā manta". Jāaizpilda nepieciešamā informācija par bezķermenisko mantu (jānorāda "Nosaukums" mantai, jāizvēlas atbilstošā "Kategorija", jānorāda "Organizācija", kuras akcijas vai kapitāldaļas tiek pārdotas, "Nolietotība", kas akcijām un kapitāldaļām jānorāda kā "Jauns", "Apraksts", "Skaits" un "Mērvienība" (Nosaukumā un Aprakstā nedrīkst nedrīkst lietot speciālos simbolus). Tāpat arī kartiņas sadaļā "Novērtējums" jāpievieno informācija par objekta novērtējumu (sadaļā "Novērtējums" obligāti aizpildāmi lauki "Novērtētājs", "Izveidots" (veiktā novērtējuma datums) un "Novērtējums" (novērtētā objekta summa, kas parādīsies pēc tam arī izsoles sludinājumā), pēc tam jāspiež poga "Saglabāt"). Pēc informācijas aizpildīšanas un novērtējuma pievienošanas jānospiež poga "Saglabāt".

Atšķirībā no citas kustamās mantas, bezķermeniskās mantas jāievieto speciālā dokumentā, veidojot dokumenta projektu no ILR definētās veidnes "Lēmums par piedziņas vēršanu uz bezķermenisku mantu".

Dokumenta projektā, pirms veidnes ģenerēšanas, sadaļā "Apķīlājamā bezķermeniskā manta" jānospiež poga "Pievienot" un jāizvēlas iepriekš izveidoto apķīlāto mantu (objektu), kā arī jāaizpilda pārējā nepieciešamā lēmuma informācija.

Pēc objekta pievienošanas lēmumam sludinājuma veidošana notiek tieši tā pat kā nekustamajam īpašumam lietas sadaļā "Sludinājums e-izsolei" nospiežot pogu "Izveidot sludinājumu", kurā pie izsoles objekta tiks piedāvāta apķīlātā manta, ja darbības objekta apķīlāšanai tika veiktas korekti. Sludinājuma veidošanā jāņem vērā tie paši nosacījumi, kas pie nekustamo īpašumu izsolēm.
3. Cita kustama manta, kas nav iegūstama no Izpildu lietu reģistram pieslēgtiem reģistriem un ir ķermeniska (piemēram, apģērbs, mēbeles, sadzīves tehnika un traktortehnika).
Lai izveidotu citu kustamo mantu kā apķīlāto mantu (izsoles objektu), lietā sadaļā "Dati ārējos reģistros" jānospiež poga "Pievienot jaunu" sadaļā "Apķīlātā manta". Jāaizpilda nepieciešamā informācija par citu kustamo mantu (jānorāda "Nosaukums" mantai, "Kategorija" jāizvēlas "Cita kustamā manta", jānorāda mantas "Nolietotība", "Apraksts", "Skaits" un "Mērvienība" (Nosaukumā un Aprakstā nedrīkst nedrīkst lietot speciālos simbolus). Tāpat arī kartiņas sadaļā "Novērtējums" jāpievieno informācija par objekta novērtējumu (sadaļā "Novērtējums" obligāti aizpildāmi lauki "Novērtētājs", "Izveidots" (veiktā novērtējuma datums) un "Novērtējums" (novērtētā objekta summa, kas parādīsies pēc tam arī izsoles sludinājumā), pēc tam jāspiež poga "Saglabāt"). Pēc informācijas aizpildīšanas un novērtējuma pievienošanas jānospiež poga "Saglabāt".

Pēc mantas apķīlāšanas manta kā objekts ir jāievieto aktā tieši tāpat kā transportlīdzekļiem - lai objektu iekļautu aktā, aktam ir jābūt piesaistītam lietai un reģistrētam tikai ar akta jeb dokumenta veidu "Akts par īpašuma apraksti".
Pēc mantas objekta ievietošanas aktā sludinājuma veidošana notiek tieši tā pat kā nekustamajam īpašumam lietas sadaļā "Sludinājums e-izsolei" nospiežot pogu "Izveidot sludinājumu", kurā pie izsoles objekta tiks piedāvāta apķīlātā manta, ja darbības objekta apķīlāšanai tika veiktas korekti. Sludinājuma veidošanā jāņem vērā tie paši nosacījumi, kas pie nekustamo īpašumu izsolēm.
3) Publiskās izsoles – tiek veidotas elektronisko izsoļu vietnē (EIV).
Saskaņā ar Tiesu izpildītāju likuma 74.pantu ZTI pēc ieinteresēto personu lūguma rīko publiskas izsoles. Ja ir saņemts iesniegums no ieinteresētās personas par publiskas izsoles rīkošanu, tad ir jāiereģistrē šis iesniegums kā jauna lieta zem Publisko izsoļu lietu saraksta. Pēc publiskās izsoles lietas reģistrēšanas pats izsoles sludinājums ir jāveido caur EIV (nevis ILR) - lai ZTI varētu caur EIV rīkot šādu izsoli, ir nepieciešamas papildus piekļuves tiesības (par piekļuves tiesību piešķiršanu un jautājumos par publiskās izsoles sludinājuma izveidošanu EIV ir jāsazinās ar EIV tehnisko atbalstu).